هشدار بنیانگذار " بلک واتر" در مورد وضعیت افغانستان به امریکا

© Sputnik / Zuhal Sarhadهشدار بنیانگذار " بلک واتر" در مورد وضعیت افغانستان به امریکا
هشدار بنیانگذار  بلک واتر در مورد وضعیت افغانستان به امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریک پرینس، بنیان گذار شرکت خصوصی امنیتی بلک‎واتر امریکایی هشدار می‎دهد که هرگاه نیروهای خارجی از افغانستان بیرون شوند، طالبان یا گروه داعش بیرق‎های شان را در درازای شش ماه بر فراز سفارت امریکا در کابل، بلند خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اریک پرینس در گفت‎وگو با تلویزیون "سی‎ان‎ان" می‎گوید که هرچند شمار زیادی از امریکایی‎ها می‎خواهند تا امریکا از افغانستان بیرون شود، اما وی با آنان مخالف است زیرا به گفتۀ وی هرگاه امریکایی‎ها از افغانستان بیرون شوند، طالبان و داعش در درازای شش ماه یا یک سال، بیرق‎های نبرد شان را بر فراز سفارت امریکا در کابل، بلند خواهند کرد.
وی به تازه‎گی پیشنهاد کرده است که هرگاه حکومت امریکا بخواهد شرکت بلک‎واتر چرخبال‎های جنگی و ترانسپورتی برای کمک به نبرد نیروهای افغان با هراس‎افگنان فراهم خواهد کرد، اما گفته می‎شود که جنرال جان نیکلسن، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان این پیشنهاد او را، رد کرده است.
این درحالی‌ست که نشریه میلی تری تایمز درگزارشی نگاشته است که پرینس به حکومت کابل پیشنهاد داده تا برای حمایت هوایی نزدیک از نیروهای امنیتی افغان، از نیروی هوایی خصوصی استفاده کند.
نیروی هوایی افغانستان اکنون درنُخستین مرحلۀ جایگزینی چرخبال‏های ام آی — ۱۷ با چرخبال‎های "بلک هاک" امریکایی است.
گفته می‎شود که این چرخبال‎ها در حدود دو سال آینده به افغانستان تحویل خواهند شد و آموزش برای استفاده از آن نیز زودتر از خزان سال جاری ،آغاز نمی‌شود.
رونالد نیومن، که در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ سفیر امریکا در افغانستان بود، معتقد است که دولت کابل با حضور نیروهای خصوصی نظامی موافقت نخواهد کرد.
وی در گفت‌وگو با میلی تری تایمز، گفت: "رییس‌جمهور اشرف غنی به من گفته که با این طرح موافقت نخواهد کرد، زیرا افغان‌ها این طرح را نخواهند پذیرفت."

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала