مذاکره با طالبان برای نجات 150 خانواده گروگان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaمذاکره با طالبان برای نجات 150 خانواده گروگان
مذاکره با طالبان برای نجات 150 خانواده گروگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته مقامات افغان، ریش سفیدان و بزرگان افغان تلاش می کنند زمینه آزادی حد اقل 150 خانواده در ولایت سرپل را گروگان طالبان اند، فراهم سازند.

به گزارش خبرگزاری ریتر، "ظاهر وحدت" والی سرپل گفت: هنوز منتظر رسیدن نیروهای کمکی برای بازپس گیری منطقه میرزااولنگ هستیم.

به گفته وحدت، طالبان پس از حمله به ولسوالی میرزا اولنگ بیش از 50 غیرنظامی را به قتل رسانیدند و بیش از 150 خانواده‌ دیگر را گروگان گرفتند.

والی سرپل افزود: ما تعداد محدودی نیرو مسلح را در اختیار داریم که با دریافت کمک ها و تقویت شدن تنها می توانند از حمله در این مناطق دفاع کنند. وحدت گفت: ما برخی از افراد از جمله بزرگان و افرادی از روستای میرزااولنگ را برای متقاعدکردن طالبان مبنی بر آزادی 150 خانواده اسیر و تحویل اجساد کشته شدگان فرستاده ایم. به گفته این مقام افغان، درصورت شکست این تلاش، دولت افغانستان عملیات گسترده ای را برای بازپس گیری منطقه آغاز خواهدکرد.

در همین حال، اشرف عبدالغنی، رئیس جمهور افغانستان قول داد که انتقام این حمله را از طالبان خواهد گرفت. براساس ارزیابی ها در حدود 60 % این منطقه در کنترل نظامیان امریکا، بخشی در کنترل طالبان و بخش دیگر خارج از تسلط این دو گروه قراردارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала