افزایش 90 درصدی فروش پناهگاه‌های زیرزمینی پس از تهدید کوریای شمالی

© Photo / Public Domainافزایش 90 درصدی فروش پناهگاه‌های زیرزمینی پس از تهدید کوریای شمالی
افزایش 90 درصدی فروش پناهگاه‌های زیرزمینی پس از تهدید کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت امریکایی رایزنگ اس که در بخش اعمار پناهگاه‌های زیرزمینی فعالیت دارد، از افزایش فروشات الی 90 درصد در جریان دو هفته گذشته پس از تشدید روابط پیونگ یانگ با واشنگتن، خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، هاری لینچ، مدیر شرکت رایزنگ اس (Rising S) اعلام کرده است که به خصوص فروشات پناهگاه‌ها در جاپان افزایش یافته است. وی گفت: "تهدید جدی از جانب کوریای شمالی متوجه جاپان است، مردم نگران اند". به گفته وی، پس از اخبار درمورد راکت‌های قاره‌پیمای بالستیک کوریای شمالی، فروشات همچنان در امریکا بطور چشم‌گیر افزایش یافته اند.

در سایت این شرکت انواع مختلف پناهگاه‌های زیرزمینی به اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف — از کوچکترین آن که اندازه 8 در 12 متر است و دارای یک اتاق متشکل از تخت خواب، آشپزخانه و تشناب، به قیمت 39.5 هزار دالر امریکایی الی اپارتمان‌های بزرگ چند اتاقه و حتی مجتمع‌های مکمل که قیمت آن به بیشتر از 8 میلیون دالر می‌رسد.

بطور مثال، پناهگاه‌ زیرزمینی "اریستوکرات" که برای جابجا کردن بیشتر از 50 نفر طراحی شده است، علاوه بر آشپزخانه و مهمان‌خانه‌ها دارای گاراژ موتر، مکان برای بازی باولینگ، حوض آببازی، حمام سونا، سالون ورزشی، سینما و همچنان گالخانه می‌باشد، این پناهگاه به اتاق تولید برق نیز مجهز می‌باشد.

مدیر شرکت مشخص نساخته است که تقاضا برای کدام نوع پناهگاه‌ها افزایش یافته است.

پس از آنکه آژانس خبری دولتی کوریای شمالی اعلام کرد که پیونگ یانگ احتمال حمله راکتی بر پایگاه نظامی امریکا در جزیره گوام را بررسی می‌کند، روابط ایالات متحده امریکا و کوریای شمالی بطور جدی وخیم شده است. دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا در جواب به این موضوع کوریای شمالی را به "آتش و خشم" تهدید کرد.

کوریای شمالی در ماه جولای دو آزمایش راکت‌های بالستیک "هواسون-14" را انجام داد. بر اساس اطلاعات امریکا، کوریای جنوبی و جاپان، این راکت‌ها قاره‌پیما اند. طبق اطلاعات نظامیان روسیه، راکت‌های پرتاب‌شده توسط کوریای شمالی راکت‌های بالستیک فاصله اوسط بوده اند. کوریای شمالی نیز هر دو بار از آزمایش موفقانه پرتاب راکت‌های بالستیک قاره‌پیما خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала