بیشترین بم اتمی را کدام کشور در اختیار دارد ؟+ عکس

© Fotolia / David AlaryГлобус мира
Глобус мира - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه با مجموع 7 هزار بم هسته‌ای، دارای بیشترین تعداد بم هسته‌ای در میان کشورهای دارای زرادخانه اتمی است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی فهرست همه کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای و تعداد بم ‌های اتمی موجود در زرادخانه‌های آن‌ها را منتشر کرد. در این گزارش آمده تعدادمجموعی بمبهای جهان 14 هزار و 995 بم است.
نگارنده گزارش به نقل از واشنگتن پست مدعی شده است: کوریای شمالی ممکن است 3 برابر تعدادی که کارشناسان نظامی برآورد کرده‌اند، بم هسته‌ای در اختیار داشته باشد. براساس ادعای واشنگتن پست، گزارش ماه جولای آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نشان می‌دهد کیم جونگ-اون، رهبر کوریای شمالی، حدود 60 بم هسته ‌ای در اختیار دارد. این در حالی است که اندیشکده «انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم» (سیپری) در همین ماه این رقم را بین 10 تا 20 بم تخمین زده بود.
گزارش دیگری از واشنگتن پست نشان می‌دهد کوریای شمالی که اکنون پس از تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد با تحریم یک میلیارد دالری بین‌المللی مواجه است، موفق به ساخت نمونه مینیاتوری کلاهک هسته‌ای —قابل نصب درراکت های بالستیک قاره‌پیمای این کشور- شده است. در این گزارش همچنین ادعا شده است آزمایش‌های اخیر راکتی کوریای شمالی نشان داد که شهرهای نیویورک و واشنگتن نیز در تیررس راکت های این کشور قرار دارند.
در ادامه گزارش با اشاره به تیرگی بیش از پیش روابط مسکو-واشنگتن به سبب بحران سوریه و دخالت (ادعای)ی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، آمده است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با یک‌هزار میلیارد دالر برای مدرن‌سازی و توسعه تسلیحات هسته‌ای این کشور اختصاص داده است. همین امر موجب شده است تا روسیه نیز به فکر توسعه زرادخانه هسته‌ای خود بیفتند. ترامپ در واکنش به اقدام کرملین از اصطلاح «رقابت تسلیحاتی» استفاده کرد. به همین دلیل، دانشمندان اتمی ساعت «روز قیامت» را که نماد نزدیکی به جنگ نابودگر هسته‌ای است، 30 ثانیه جلو کشیدند و آن را بر روی دو و نیم دقیقه به نیمه شب (زمان وقوع جنگ اتمی) قرار دادند. در ادامه نقشه که تعداد بم های اتمی جهان را نشان میدهد آمده است.

 

براساس این نقشه، روسیه با مجموع 7 هزار بم هسته‌ای، دارای بیشترین تعداد بم هسته‌ای در میان کشورهای دارای زرادخانه اتمی است. آمریکا با مجموع 6 هزار و 800 بم اتمی در جایگاه دوم قرار گرفته است. فرانسه (با 300 بم هسته‌ای)، چین (با 270 بم هسته‌ای)، انگلیس (با 215 بم هسته‌ای)، پاکستان (با 140 بم هسته‌ای) و هند (با 130 بم هسته‌ای) به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
تعداد بم‌های هسته‌ای اسرائیل نیز 80 بم تخمین زده شده است. همچنین، طبق این نقشه، کوریای شمالی دارای 60 بم هسته‌ای میباشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала