آیا طالبان در جنایت داعش در منطقه میرزاولنگ نقش داشت؟

© AP Photo / D.Stewart-Smithآیا طالبان در جنایت داعش در منطقه میرزاولنگ نقش داشت؟
آیا طالبان در جنایت داعش در منطقه میرزاولنگ نقش داشت؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنایت داعش در منطقه میرزاولنگ به روایت خبرنگار سال افغانستان چنین است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مختار وفایی یکتن از خبرنگار ورزیده افغانستان در وبلاگ خود از چگونگی جنایت داعش در منطقه میرزاولنگ ولسوالی «صیاد» در ولایت سرپل به نقل از گواهان چنین می نویسد.

طالبان کشتار غیرنظامیان شیعه در میزاولنگ را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان کشتار غیرنظامیان شیعه در میزاولنگ را رد کرد

وی نوشته است: با شاهدان فاجعه میرزاولنگ صحبت کردم. آنچه اتفاق افتاده مصداق عینی جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی تمام‌عیار یک گروه قومی است. کشته‌ها، زخمی‌ها و اسیران همه از قوم هزاره هستند.

وفایی در ادامه درباره حوادث میرزاولنگ اظهارداشت: نیمه‌های شب شنبه پاسگاه‌های دفاعی میرزاولنگ سقوط کرد و جمعی از مردم بسوی مرکز ولایت سرپل  فرار کردند.  شخصی تحت نام «غضنفر» که در گذشته عضو طالبان بود و به داعش پیوسته است، مسیر مردم را در «دره پایین» میرزاولنگ مسدود می‌کند.

او نوشته است: افراد مسلح «غضنفر» مردان، زنان، کودکان و کهنسالان در حال فرار را دستگیر کرده و به وحشیانه‌ترین شکل ممکن به قتل رساندند. عده‌‌ای را سر بریدند، عده‌‌ای را سلاخی کردند و تعدادی را هم پس از به رگباربستن از کوه به دره‌ پرتاب کرده‌اند.

وی در این نوشته تاکید کرد که «غضنفر» داعشی پس از قصابی مردم، بستگانی که برای تحویل جنازه‌ قربانیان آمده بودند را نیز به رگبار گلوله بست.

یکی از شاهدان این حادثه به وفایی گفته است که افراد متنفذ این منطقه نیز که برای پادرمیانی و اجازه انتقال اجساد به محل کشتار آمده بودند نیز بدستور «غضنفر» از اعضای وابسته به داعش کشته شدند.

گفته می‌شود، که افراد وابسته به داعش چندین حسینیه را تخریب کرده‌اند و «علم» و پرچم‌های مذهبی شیعیان را به آتش کشیده‌اند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از قاتلان مردم بی‌گناه، بومی ولایت سرپل هستند و شناخت دقیقی از مردم و منطقه دارند. در گذشته بارها مبلغان {داعش}، علیه پیروان مذهب شیعه تبلیغ کرده بودند و حتی قتل آنها را روا دانسته بودند.

این خبرنگار در وبلاگ خود نوشته است، که «ملا عطاءالله»، «غضنفر»، «ملا نادر»، «داملا سیدمحمد» و فرمانده «احد» بدلیل نفرت مذهبی از پیروان تشیع، دست به کشتار و سلاخی مردم این منطقه زده‌اند.

او در پایان می نویسد: خونی که سال‌هاست می‌ریزد و دامن هیچ یک از جانیان نشسته در تخت و بخت قدرت را نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала