نجفی: «ادعا های کشتن مردم ملکی در میرزاولنگ پروپاگند غرب و حامیانش بیش نبوده»

© Fotolia / Vkaraحادثه چهل دختران در میرزاولنگ تکرار شد؟
حادثه چهل دختران در میرزاولنگ تکرار شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایا حادثه چهل دختران در میرزاولنگ تکرار شد؟

صبح روز پنج‌شنبه ۱۲ اسد ۱۳۹۶ نیروهای طالبان و داعش به رهبری شیرمحمد غضنفر از رهبران طالب که با داعش بیعت کرده با دست کم ۶۰۰ سرباز از سه طرف به سمت روستای میرزاولنگ ولایت سپل حمله کردند و پس از مقاومت دو روزه و با دادن تلفات ۱۰ کشته و ۱۲ زخمی و با کشتن ۲۷ تن از نیروهای امنیتی و دفاعی توانستند این روستا را تصرف کنند.
بعد از تصرف این روستا جنگجوبان به تیرباران و سر بریدن مردم دست زدند و سپس جنازه‌هایشان را درون گور‌های دسته جمعی و دره‌ها انداختند.
طبق گزارشهای رسانه های محلی والی سرپل ظاهر وحدت دلیل سقوط این روستا را نرسیدن نیروهای کمک‌های دولتی عنوان کرد، وی اذعان کرد که به مدت ۴ روز از طرف دولت مرکزی درخواست کمک کرده اما هیچ کمکی به آنها نشد. 

کاربران شبکه های اجتماعی، مدافعین حقوق بشر، جامعه جهانی و مقامات دولت افغانستان این حادثه را فاجعه غیر انسانی نامیده.
کاربران شبکه های اجتماعی در واکنش به قتل و اسیر گرفتن شهروندان میرزاولنگ می گویند که تاریخ نشان داده در افغانستان هرچه مدنی تر ومطیع تر باشیم بیشتر لگدمال مان میکنند. برای حفظ حیات باید قوی شد.
 مهدی علیزاده در صفحه تویتر خود نوشته است: «جامعه جهانی تضمین کرد که اسلحه هایتان راتحویل دهیدو صلح تحویل گیرید،اسلحه هارا دادند و کودکان سربریده گرفتند»
شاه گل رضایی نماینده پارلمان افغانستان در مورد این حادثه در تویتر خود چنین نوشته است: «با وجود نسل کشی در میرزاولنگ سرپل، آیا باز هم حکومت افغانستان از داعیه دروغین صلح سخن خواهد گفت»؟

میرویس عمر خیل یک تن از مدافعین حقوق بشر به آژانس خبری اسپوتنیک گفت که کشتار افراد ملکی و بيگناه جنايت است و هر کس که عامل اين گونه اعمال وحشيانه است جنايتکاران جنگی می باشند. فاجعه و جنايت که از طرف تروريست ها در ميرزاولنگ صورت گرفته فاجعه خيلی بزرگ است که از طرف دشمنانان مردم افغانستان با همکاری حلقات استخبارات کشورهای همسايه صورت گرفته و قابل بخشش نيست.

او می گوید که مردم افغانستان و فعالين جامعه مدنی و حقوق بشر اين جنايت را تقبيح ميکند و از نهاد های امنيتی افغانستان ميخواهيم تا اقدامات عاجل بر ضد تروريستان انجام بدهند و عاملين اين جنايت را به پنجه قانون بسپارند.
اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان گفته است که انتقام فاجعه میرزاولنگ را می گیرد.


کاربران شبکه های اجتماعی در این مورد می گویند که حکومت افغانستان گفتند انتقام مردم میرزاولنگ را میگیریم تعلل و وقت کوشی بیشتر نشانه انتقال دادند آنها است تا انتقام گرفتن.
داکتر عبدالله عبدالله در جلسه شورای وزیران اعتراف کرد که راپور قبلی در مورد حادثه میرزاولنگ وجود داشت. اما با آن هم از این حادثه ولی جلوگیری صورت نگرفته است.

حادثه چهل دختران در میرزاولنگ تکرار شد میرزاولنگ را دریابید #MirzaOlangMasscre pic.twitter.com/BR3wSL3HQk

فهیمه آلفی یک تن از کابران فیس بوک در مورد حادثه میرزاولنگ نوشته است که چرا قبل از این که مردم به این شرنوشت دچار شود تصمیم نمیگیرید؟ او می گوید در صورت که چندین هفته قبل صدای سقوط این ولسوالی شنیده میشد در بیساری سنگر ها نیروهای امنیتی بدون صلاح ومهمات در محاصره قرار می گیرند زمان که همه از نیرو ها اسیر شدند یا از بین رفتند باز دولت دست به کارمیشود مثل ولسوالی صیاد ولایت سرپل چرا غم حادثه را پیش از وقوع در نظر نمی گیرند به نظر من بعد از مرگ سهراب که گفته اند نیش دارو چی بکار است همان قصه است.

اما معصومه نجفی یک تن از کاربران شبکه فیسبوک نوشته است که ادعا های کشتن مردم ملکی در منطقه میرزاولنگ سرپل پروپاگند غرب و حامیانش بیش نبوده تا کشور را به یک جنگ فرقه ای بکشاند.
برادران و خواهران عزيز مواظب باشيد.
او می گوید که مزدوران فيسبوكی داد ميزدند كه تصاویر نشر شده اجساد اطفال مربوط بخ ميرزا اولنگ نیست، اما مربوط يمن, هلمند و سوریه است.
خانم نجفی میگوید که صفحات مزدور مجوسی و سیکولار از هر فرصت برای آغاز جنگ های فرقه يی، مذهبی و قومی استفاده مينمايند، و تمام تلويزيون ها و فيسبوكی ها از جانب غرب پول ميگرند تا زمينه را برای جنگ های قومی و مذهبی مساعد نمايند، كه بايد متوجه اين جنايت و اعمال تروريستی اين مشت مزدور و طنفروش باشید.

قابل یاد آوریست که گروه طالبان در بیانیه‌ای کشته شدن غیرنظامیان در این منطقه را توطئه حکومت افغانستان علیه این گروه اعلام کرد. این گروه ۲۳۵ نفراز اسیران میرزاولنگ بعد از چهار روز اسارت ازاد نمود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала