محقق: از نظریه ایجاد حکومت موقت حمایت می‌کنیم

© Photo / دفتر محققمحقق: از نظریه ایجاد حکومت موقت حمایت می‌کنیم
محقق: از نظریه ایجاد حکومت موقت حمایت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد محقق می گوید، اگر حکومت اصلاح نشود از نظریه ایجاد حکومت موقت حمایت می ‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، معاون دوم ریاست اجرایی و عضو ارشد ائتلاف نجات افغانستان به رهبری حکومت وحدت ملی هشدار می ‌دهد که اگر حکومتداری به شیوه کنونی ادامه یابد، ائتلاف آنان از طرح ایجاد حکومت موقت حمایت خواهد کرد.
محمد محقق در گفت که ائتلاف نجات افغانستان می‌ خواهد تا حکومت وحدت ملی دو سال باقی مانده خود را نیز به پایان برساند اما آوردن اصلاحات در این حکومت یک ضرورت جدی می ‌باشد.
وی افزود، در صورتی که حکومت در پی اصلاحات نباشد، میزان نارضایتی مردم به گونه ای روزافزون افزایش یابد، از طرح ایجاد حکومت موقت در افغانستان حمایت خواهد شد.
معاون دوم ریاست اجرایی تصریح نمود، شورای ائتلاف نجات افغانستان به دنبال آن است که به تک ‌روی و انحصار طلبی قدرت از سوی رهبری حکومت پایان دهد.
براساس گفته‌ های محقق، حکومت به گونه ای حرکت می کند که روز به روز شکاف و فاصله‌ ها میان حکومت، مردم و جریان های سیاسی بیشتر می ‌شود.
معاون دوم ریاست اجرایی خاطرنشان کرد: "جنرال دوستم از حکومت کنار رود، آقای احمدضیا مسعود در نظام سیاسی نباشد، تیم اصلاحات و همگرایی، بخش عمده ای آن ناراض شود، پس برای دوام حکومت چی می ماند؛ پس همه چیز بستگی به نحوه رفتار حکومت دارد که اگر طوری حرکت کند که هیچ منطقی برای ادامه آن نباشد، باز نظریاتی به میان آمده چون طرح ایجاد حکومت موقت و یا هم برگزاری لویه جرگه عنعنوی مطرح خواهد شد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала