آيا خون افغانها با ارزشتر از چند ورق سياسی است؟

© REUTERS / Omar SobhaniA wounded Afghan man, who survived last night's attack at American University of Afghanistan, receives treatment at the Emergency Hospital in Kabul, Afghanistan August 25, 2016.
A wounded Afghan man, who survived last night's attack at American University of Afghanistan, receives treatment at the Emergency Hospital in Kabul, Afghanistan August 25, 2016. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جامعه جهانی باید عزم و اراده جدی را برای ریشه کنی و نابودی این جریانات به کار بندد

نصیر تریکی آگاه در امور سیاسی در گفتگوی با آٰژانس خبری اسپوتنیک در رابطه به حادثه میرزاولنگ ولایت سرپل گفت که فقدان حكومتدارى سالم در سطح محل، بى غورى مقامات عالى رتبه نظامى امنيتى كشور و تغير استراتيژى دشمن باعث شد تا فاجعه ميرزا اولنگ رخ بدهد. 

طالبان - اسپوتنیک افغانستان
سکوت غرب در مورد فاجعه میرزاولنگ از چیست؟

او در ادامه گفت: «دشمن تلاش دارد تا با پخش ارعاب توان تحرك را از مردم و دولت بگيرد و از طرف ديگر بى اعتمادى وسيع ايجاد نمايد»
همچنین علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در صفحه انستاگرام خود ضمن محكوم نمودن جنايت هولناك طالبان در شهرميرزا اولنگ، نوشته است که فاجعه‌ای که بار دیگر با دستان پلید و جنایتکار طالبان و داعش که حتی کودکان خردسال را سلاخی می‌کنند، کشتار به راه می‌اندازند، به صورت گروهی مردم مظلوم و مسلمان را تیرباران می‌کنند و آوارگی و اسارت پدید می‌آورند و البته در سکوت وصف‌ناشدنی جهانی و از سوی مراجع بین‌المللی و به اصطلاح حقوق بشری و برخی کشورهای غربی مدعی دروغین مبارزه با تروریسم مواجه می‌شود که ظاهرا از سوی افرادی که سیاست یک بام و دو هوا را در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری در پیش گرفته‌اند دور از انتظار هم نیست.

ولایتی ادامه داده کی نویسد که این جنایت هولناک و فاجعه‌ آمیز که در سال‌های اخیر در افغانستان به این شکل نمونه‌ای نداشته محکوم است و انتظار می‌رود تا دست‌ اندرکاران ملی و محلی در آن کشور برای سامان بخشیدن به اوضاع فاجعه‌ آمیز انسانی و خطر جدی که مردم مظلوم را تهدید می‌کند و همچنین آزادسازی منطقه از دست تروریست‌ های داعش و طالبان اقدامات سریع ‌تری را به انجام رسانند.
او تاکید کرد: جامعه جهانی باید عزم و اراده جدی را برای ریشه کنی و نابودی این جریانات به کار بندد که این رویدادها و اقدامات وحشیانه محدود به این منطقه و مردم مظلوم آن نخواهد بود بلکه صلح، ثبات و آرامش جهانی را به مخاطره انداخته و خواهد انداخت.

حادثه چهل دختران در میرزاولنگ تکرار شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
نجفی: «ادعا های کشتن مردم ملکی در میرزاولنگ پروپاگند غرب و حامیانش بیش نبوده»

بشیر احمد ته ینج سخنگوی جنبش ملی در صفحه فیسبوک اش نوشته است: دهها انسان در ميرزا اولنگ سرپل تيرباران شدند كه به تازه گی نظير آن در هرات، بدخشان، غور، و قندهار نيز به وقوع پيوست.
اما كجاست نهاد های چون حقوق بشر، رسانه های چون نيويارك تايمز، واشنگتن پــُست و ديگران و يكعده ديپلمات های كه بهر موضوع داخلی واكنش داشتند؟
ته ینج افزود: آيا وجدانها بيدار است و يا خون افغانها با ارزشتر از چند ورق سياسی است.
آيا لازم نيست در برابر جنايات بشری عكس العمل داشته باشيد؟
استاد عبدالحی خراسانی در واکنش به حادثه چند روز که در میرزاولنگ واتین سرپل رخ داد می گوید: آيا سقوط ميرزا اولنگ در اثر يك توطيه اتفاق افتاده است؟

طالبان - اسپوتنیک افغانستان
سکوت غرب در مورد فاجعه میرزاولنگ از چیست؟

بهتر است حكومت وحدت ملى با شدت و قاطعيت در چنين مواردى رسيدگى نمايد و مطمئن باشد كه مردم در جهت تأمين امنيت نيروهاى نظامى و امنيتى را حمايت خواهند نمود.
طبق گزارش مقام‌های محلی در سرپل جنگجویان داعش و طالبان بعد از جنگ ۴۸ ساعته با پولیس محلی، حدود ۵۰ مرد، زن و کودک را در قریه شیعه نشین میرزا اولنگ به قتل رساندند.
همچنین گروه طالبان ۲۳۵ تن را که در قریه میرزااولنگ در ولایت شمالی سرپل اسیر گرفته بودند آزاد کرده است. این باشندگان ملکی قریه زمانی اسیرشدند که به گفته مقام‌ها،‌ طالبان و داعش بر قریه حمله کرده و بیش از ۵۰ تن را قتل کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала