نادری: «ارگ هسته مرکزی دموکراتیک ساختن فضای سیاسی است»

© Sputnik / Zuhal Sarhadفرخنده نادری
فرخنده نادری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این برنامه ها، فضا را برای جوانان فراهم می سازد تا هم به لحاظ تخصصی و هم بر بنیاد نیازمندی های شان پرسش های خود را از مسوولان حکومت بپرسند

به گزارش اسپوتنیک،‌ دومین دور مناظره «ارگ و شهروند» در کاخ ریاست جمهوری برگزار کرد.
در این برنامه  که «برق؛ زیربنای زیر بناها» مورد  بحث قرار گرفت، فرخنده زهرا نادری، مسول دفتر مشاوریت رییس جمهور در امور ملل متحد گفت که دموکراتیک ساختن فضای سیاسی را که ارگ هسته مرکزی این فضا می باشد، از اهداف مهم این برنامه است و برای گسترده ساختن و نهادينه نمودن اين مناظره تاكيد نمود. 

به گفته وی، این برنامه ها، فضا را برای جوانان فراهم می سازد تا هم به لحاظ تخصصی و هم بر بنیاد نیازمندی های شان پرسش های خود را از مسوولان حکومت بپرسند و مسوولان حکومت نیز بر بنیاد وظایف شان، به پرسش ها و نگرانی های مردم در بخش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پاسخ های لازم را میدهند.
در این برنامه، دکتور محمد همایون قیومی، مشاور ارشد رییس جمهور در امور زیربناها، از برنامه های کلان حکومت برای ساخت زیربناها به ویژه دسترسی به برق سخن گفت و تاکید ورزید که حکومت در این راستا پروژه های مشخص و دراز دارد تا افغانستان به لحاظ تولید انرژی برق به خودکفایی برسد.

کابل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
"مشکل برق" در کابل تا پایان سال 2018 حل خواهد شد

به گفته دکتور قیومی: «برق یکی از نیازمندی های جدی مردم افغانستان است و برای همین، حکومت به سختی تلاش می کند تا با عملی ساختن پروژه های مختلف مردم به برق کافی و دوام دار دسترسی پیدا کنند.
در دومین دور این برنامه، شماری از دانشجویان و استادان از پنج دانشگاه دولتی و خصوصی شهر کابل حضور داشتند و در باره چگونگی رسیدن به خودکفایی در بخش تولید انرژی برق از دکتور قیومی، مهمان برنامه، پرسش های شان را پرسیدند.
باید گفت که مناظره "ارگ و شهروند" بر بنیاد دیدگاه و تفکر رییس جمهور افغانستان ایجاد شده است و برای نهادینه ساختن فضای دموکراتیک سیاسی به گونه دوام دار خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала