فاجعه میرزا اولنگ فراتر از انعکاس در رسانه ها

© AFP 2023 / STRAfghan men gather around the bodies of civilians, including children who were killed by Islamic State militants in Ghor province on October 26, 2016
Afghan men gather around the bodies of civilians, including children who were killed by Islamic State militants in Ghor province on October 26, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبری ولایت سرپل افغانستان، عمق فاجعه کشتار جمعی روستای میرزا اولنگ را بیش از آنچه در رسانه ها انعکاس یافته، عنوان کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل طی اظهاراتی اعلام کرد که در منطقه میرزا اولنگ دهها نفر از جمله زنان، کودکان و بزرگان قومی در نتیجه افراط گری های فرقه‌ای به قتل رسیده‌ اند.
امانی گفت: این اظهارات مبتنی بر اطلاعاتی است که افراد فرار کرده از منطقه و واحدهای امنیتی ارائه کرده ‌اند. قرار این اطلاعات بیش از 50 تن از افراد غیر نظامی و بی‌ دفاع را تیرباران کرده‌ اند، از بالای کوه‌ ها به دره‌ ها انداخته، تعدادی را سر بریده‌ اند، بدن‌ های تعدادی را سلاخی کرده‌ اند که در بین آنها کودکان، زنان، بزرگسالان نیز هستند.
وی افزود: اطلاعاتی که من به شما ارائه می ‌کنم توسط نیروهای امنیتی ما ارائه شده و کسانی که جلوی چشمانشان اعضای خانوده شان را کشته اند گفته شده، اما عمق فاجعه از این هم بیشتر است.
به گفته امانی در نتیجه جنگ‌ در میرزا اولنگ 400 خانواده فرار کرد و تعدادی به شهر سرپل منتقل شده‌اند، وی همچنین در مورد علت کشتارها در میرزا اولنگ توسط مخالفین دولت افغاستان چنین توضیحاتی را ارائه داد: به نظر من کشتار بی‌ رحمانه مردم میرزا اولنگ توسط گروه‌های طالبان و داعش دو علت دارد؛ یک انگیزه این است که گروه‌های تروریستی سالیان متمادی بر منطقه میرزا اولنگ حملات تهاجمی گسترده را انجام دادند، اما مردم شجاع میرزا اولنگ از منطقه ‌شان دفاع کردند.
علت دومش شاید این باشد که چون منطقه میرزا اولنگ همه اهل تشیع و هزاره نشین هستند، با کشتار این مردم، آنها در پی ایجاد یک اختلاف بین اقوام افغانستان هستند.
به گفته امانی، داعش در این منطقه به کمک "طالبان" و "حزب جنبش اسلامی" ازبکستان فعالیت می ‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала