نشست اروپا برای حل بحران کوریا

© AFP 2023 / John Thysنشست اروپا در حل بحران کوریا
نشست اروپا در حل بحران کوریا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اروپا خواستار نشست ویژه درباره بحران کوریائی شمالی شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفرای این اتحادیه را برای شرکت در نشست ویژه‌ای درباره بحران کوریائی شمالی فراخواند.

اسپوتنیک به نقل از العالم، به گزارش روزنامه "هندلزبلات" آلمان، "فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک نشست ویژه برنامه ریزی شده برای همه سفرای اتحادیه اروپا که مسئول مسائل امنیتی هستند را اعلام کرده است.

دوشنبه آینده باید مذاکراتی درباره گام های احتمالی اتحادیه اروپا در این راستا تشکیل شود. در واقع این کمیته قرار بود اواخر این ماه برای اولین بار تشکیل جلسه دهد.

اما با توجه به آزمایش های راکتی کوریائی شمالی و تنش های روزافزون بین رئیس جمهور امریکا و رهبر کوریائی شمالی این مسئله ضروری به نظر می رسید.

در جریان این مناقشات، کوریائی شمالی امریکا را تهدید کرده است که راکت های خود را به جزیره گوام امریکا که یکی از پایگاه های استراتژیک مهم ایالات متحده در آن واقع شده است پرتاب می کند.

رئیس جمهور امریکا نیز آشکارا و به گونه ای که در تاریخ ریاست جمهوری این کشور بی سابقه است کوریائی شمالی را تهدید نظامی کرده و این تهدیدهای خود را در روزهای گذشته چندین بار در برابر خبرنگاران و در پیام های توئیتری تشدید و تقویت کرده است.

مسئله مهم در مناقشات بین کوریائی شمالی و امریکا برنامه سلاح های اتمی کوریائی شمالی است. این برنامه ها توسط امریکا و همچنین اتحادیه اروپا به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت تمام دنیا محسوب می شود.

روزنامه آلمانی هندلزبلات مینویسد، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم آشکارا به مناقشات بین امریکا و کوریائی شمالی واکنش نشان داده و تاکید کرده است که هشدارهای تحریک آمیز آمریکا به کوریائی شمالی استراتیژی نادرستی است.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان نیز چندی پیش درباره وقوع جنگ اتمی در سایه مناقشات بین آمریکا و کوریائی شمالی جنگ الفاظی با کوریائی شمالی به امریکا هشدار داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала