کشف کیک 106 ساله در قطب جنوب

© Photo / Antarctic Heritage Trust106-летний фруктовый пирог
106-летний фруктовый пирог - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان یک توته کیک را که قدامت 106 ساله داشته و بصورت بسیار خوب و تازه نگهداری شده است در قطب جنوب پیدا نمودند .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از انتر فاکس ،گفته شده که این کیک پیدا شده احتمالا به رابرت فالکون اسکات، معروف به کاشف قطب جنوب، تعلق داشته است.
اگرچه قوطی حلبی این کیک زنگ زده، اما به گفته تیمی که این کیک را کشف کرده" این کیک بوی خوبی دارد و در شرایط بسیار عالی قرار داردنگهداری شده است.
کارکنان "مرکز حفظ میراث قطب جنوب" واقع در نیوزیلند این کیک را در کلبه‌ای بسیار قدیمی پیدا کردند که تیم کارستن بورچگروینگ کاشف نارویژی در سال 1899 آن را ساخته بودند.
این کلبه در سال 1911 محل اسکان کاپیتان اسکات و گروهش هم بود.
گفته شده که کاپیتان اسکات به این نوع کیک که تولید کارخانه بریتانیایی بیسکویت هانتلی و پالمرز بود، علاقه خاصی داشت.
کارکنان این مرکز از بیش از یک سال پیش در حال اکتشاف در این کلبه هستند و تاکنون حدود ۱۵۰۰ شیئ مختلف به دست آورده‌اند. از جمله اشیا کشف شده لباس و ابزارهایی است که تیم‌های اکتشافی به قطب جنوب استفاده می‌کردند.
به گفته لیزی میک در این اکتشافات آن‌ها همچنین "مقداری گوشت و ماهی که به شدت خراب شده بود و همچنین مقداری مربا که نسبتا خوب به نظر می‌آید، به دست آوردند".
کاپیتان اسکات و همراهان او در سفرشان به قطب جنوب خوش شانس نبودند. آنها با موفقیت به قطب جنوب رسیدند، اما پس از رسیدن دریافتند که یک تیم نارویژی به فرماندهی روالد آماندسون قبل از آن‌ها به قطب جنوب رسیده بود.
اسکات و همراهانش در راه بازگشت از این سفر جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала