هشدار کوربین در مورد جنگ هسته ای

© AP Photoهشدار کوربین در مورد جنگ هسته ای
هشدار کوربین در مورد جنگ هسته ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس به دولت کشورش هشدار داد که از هرگونه مداخله نظامی در کوریای شمالی اجتناب کرده و همچنین از دولت "جنگ طلب و دمدمی مزاج" دونالد ترامپ پیروی نکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ایندیپندنت، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در مطلبی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی خواست تا از جنگ لفظی میان خود کوتاه بیایند.
در روزهای اخیر تنش‌ها میان کوریای شمالی و آمریکا بیش از هر زمان بالا گرفته و زنگ خطر برای احتمال جنگ هسته‌ای به صدا درآمده است.
کوربین اظهار کرد: جهان بار دیگر با تهدید یک "جنگ هسته‌ای فاجعه بار" روبرو شده است.
وی به ترزا می، صدراعظم انگلیس نسبت به هر نوع اقدام نظامی از جمله با برگزاری رزمایش مشترک هشدار داد.
رهبر حزب کارگر در نشریه ساندی میرور نوشت: باید به منظور حفظ ایمنی و عقلانیت در کل جهان فشارهای جهانی برای گفت‌وگو و دیپلماسی برهر چیزی برتری داشته باشد. در حالی که دونالد ترامپ و کیم جونگ اون تهدیدها و تنش‌ها میان خود را تشدید می‌کند خطر در حال افزایش است.
کوربین اظهار داشت: در حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی بیش از 100 هزار تن آن هم بر اثر آنچه که بمب‌های اتمی کوچک تلقی می‌شود، کشته شدند. هرگونه جنگ هسته‌ای جدید بر سر کره شمالی امروز می‌تواند میلیون‌ها انسان بی‌گناه را در شبه جزیره کوریا و فراتر از آن از بین برده و تبعاتی ویرانگر برای چین، جاپان و دیگر کشورها داشته باشد.
کوربین اظهار کرد: ترامپ و کیم جونگ اون همان طور که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تقاضا کرده باید سریعا جنگ لفظی میان خود را کاهش دهند. ریسک یک تشدید ناخواسته درگیری و تبدیل شدن آن به درگیری تمام عیار برای کل جهان بسیار بالاست.
وی همچنین گفت: دولت ما نباید کشور ما را وارد اقدام نظامی بر سر بحران کوریا از جمله با رزمایش مشترک کند. نباید هرگز نسبت به دولت دمدمی مزاج و جنگ طلب دونالد ترامپ وفاداری کورکورانه داشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала