کابلوف: امریکا افغانستان را مستعمره خود می سازد

© Sputnik / Zuhal Sarhadکابلوف: امریکا افغانستان را مستعمره خود می سازد
کابلوف: امریکا افغانستان را مستعمره خود می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ضمیر کابلوف سفیر سابق روسیه در افغانستان و رئیس بخش آسیایی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با روزنامه " ایزوستیا" گفت: افغانستان برای امریکا فقط یک مستعمره است و استراتژی امریکا دقیقا " کمپانی هند شرقی بریتانیا" خاطر نشان می سازد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف سفیر سابق روسیه در افغانستان و رئیس بخش آسیایی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با روزنامه " ایزوستیا" گفت: افغانستان برای امریکا فقط یک مستعمره است و استراتژی امریکا دقیقا " کمپانی هند شرقی بریتانیا" خاطر نشان می سازد.
پیش از این، روزنامه " USA Today " به نقل از مؤسس شرکت نیروی خصوصی قوای بحری" Blackwater Eric " نوشته است، با وجود اینکه مشاور سابق ترامپ در امور امنیت و وزیر دفاع در مورد طرح انتقال اقدامات نظامی به نیروی خصوصی در افغانستان هشدار دادند، بازهم قصر سفید قصد دارد اکثر اقداماتش را در افغانستان به نیروهای خصوصی در افغانستان واگذار کند. طبق گزارش این نشریه، این طرح به طور جدی در حال بررسی می باشد. به گفته این منبع " تمام این اقدامات امریکا شبیه سیاست های کلونی می باشد. پیش از این اریک پرینس' بنیانگذار گروه امنیتی 'بلک واتر' و نظامی پیشین نیروی دریایی پیشنهاد ساخت کمپانی هند شرقی بریتانیا را به امریکا پیشنهاد کرد. وی در ادامه صحبت هایش گفت: این امریکایی و این واقعیت ها. افغانستان برای آنها " تنها کلولون" است و بس.
طبق طرح پیشنهادی پرینس، 5،5 هزار نیروی قراردادی که عمدتا کماندوهای سابق باشند و تنها
نیروهای نظامی افغانستان را در سراسر این کشور مشوره و راهنمایی کنند. علاوه براین، در اختیار قرار دادن 90 طیاره در دسترس این نیروها شامل این طرح می باشد.
براساس گزارش این روزنامه، آقای کابلوف جایگزین مزدوران نظامی شرکت های خصوصی امنیتی بر نظامیان حرفه ای امریکا را در افغانستان مناسب نمیداند. وی همچنین گفت، امریکا در جمهوری اسلامی شکست خورده و مسکو حضور نیروهای امریکایی را در افغانستان لازم نمی بیند.
وی افزود: مسکو هیچ زمانی برای خروج نیروهای امریکا در افغانستان عجله ای نداشت. اما ارتش امریکا کاری در افغانستان انجام نمیدهند، پس افغانستان را بگذارند و خارج شوند. استراتژی امریکا در افغانستان با شکست مواجه گردیده و افغانستان می تواند به یک ماشین جوبه کشی تروریزم بین ملللی مبدل گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала