روسیه خواستار خروج نیرو های امریکا از افغانستان شد

© Sputnik / Zuhal Sarhadضمیر کابولوف
ضمیر کابولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ضمیر قابلوف اسبق سفیر روسیه: حالا هدف امریکا در افغانستان آشکار گردید: افغانستان برای امریکا- کشور مستعمره است

قابلوف اسبق سفیر روسیه در افغانستان طی مصاحبه با روزنامه "ازویستیا"  گفت که افغانستان برای ایالات متحده امریکا — فقط یک کشور مستعمره است، و برنامه های مقامات امریکا بازسازی شرق هند سابق را بیاد میاورد.

روزنامه  USA Today به نقل از اریک پرنس اساسگذار کمپنی خصوصی نظامی Blackwater مینویسد که قصر سفید قصد دارد قسمت عظیم فعالیت امریکا در افغانستان را به به دوش کمپنی خصوصی نظامی بگذارد و حالا این پلان تحت بررسی جدی قرار دارد.

قابلوف افزود: «سیاست امریکا در افغانستان- سیاست استعمار را بیاد میاورد. اریک پرنس پیشنهاد بازسازی هند شرقی را کرده است. حالا هدف امریکا در افغانستان آشکار گردید: افغانستان برای امریکا- فقط یک کشور مستعمره است».

قابلوف می گوید که تبدیل نیرو های نظامی اصلی امریکا در افغانستان به نیرو های خصوصی نظامی هدفمندانه نیست. پلان امریکا درافغانستان ناکام شد و مسکو حضور نیروهای امریکا درافغانستان بی مفهوم میداند.

سفیر اسبق روسیه افزود: " مسکو هیچگاه به خروج نیرو های امریکا از افغانستان عجله نکرده است. اما چون امریکا هیچ کاری را در افغانستان نمی تواند اجرا نماید، بگذار از افغانستان خارج شود. افغانستان میتواند صادر کننده تروریزم بین المللی گردد، اما در حقیقت، قسماً به چنین ماشین تروریزم مبدل گردیده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала