پیوند اعضأ بدن خوک به انسان

© Fotolia / G.G. Lattekپیوند اعضأ بدن خوک به انسان
پیوند اعضأ بدن خوک به انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انسان ها می توانند برای پیوند اعضا وجود از اعضأ بدن خوک استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک، انسانها می توانند برای پیوند اعضأ از اعضأ بدن خوک استفاده کنند. کمبود اعضأ اهدایی مشکل بسیار بزرگی در سراسر جهان است. مریضان معمولا در لیست انتظار اهدای عضو مناسب برای ماه ها یا حتی سالها انتظار می کشند.

راه حل این مشکل می تواند برداشتن عضو از یک موجود زنده دیگر به جای انسان باشد. مثلا خوک ها. انها می توانند جایگزین مناسبی برای اعضای بدن انسان باشند، اندام خوک حتی از لحاظ اندازه هم مشابه اندام انسان می باشد و این حیوانات اهدا کننده را می توان در مقدار وسیع پرورش داد. خطر اصلی که ممکن است در طول پیوند بوجود اید، جنوم خوک می باشد، که این جنوم دارای قطعاتی از رترو ویروس خوکی می باشد که ممکن است یک خطر بالقوه برای انسان باشد.

جورج چرچ از امریکا و دونگ نیو از چین، روشی برای حل این مشکل پیشنهاد کرده اند که شامل غیر فعال کردن رترو ویروس در هسته سلول های خوک می باشد. برای این کار از روش اصلاح جنتیکی CRISPR استفاده می شود.

محققین نشان دادند که رتروویروس خوک در واقع می تواند از خوک به انسان منتقل شود. سپس آنها نقشه ای از محل قرارگیری این رترو ویروس ها در جنوم خوک تهیه کردند و 25 رترو ویروس کشف شده را توسط روش CRISPR غیر فعال ساختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала