پسر وکیلی که مانع نشست طیاره کام ایر شده بود، محکوم به حبس شد

© Fotolia / Gino Santa Mariaپسر وکیلی که مانع نشست طیاره کام ایر شده بود، محکوم به حبس شد
پسر وکیلی که مانع نشست طیاره کام ایر شده بود، محکوم به حبس شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محکمه‌یی در کابل، محمدشریف شهیدانی آمر حوزه اول امنیتی بامیان و حاجی احمد آمر پولیس سرحدی میدان هوایی بامیان را به اتهام منع نشست یک طیاره، به زندان محکوم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، یک منبع در لوی سارنوالی گفته است که محکمه‌ی ابتدایی محمدشریف شهیدانی آمر حوزه اول امنیتی بامیان که پسر عبدالرحمان شهیدانی عضو مجلس نمایندگان است و حاجی احمد آمر پولیس سرحدی میدان هوایی بامیان امروز دوشنبه (۲۳ اسد) در کابل برگزار شده است.
این منبع که نخواست نامش فاش شود، ابراز داشت که محکمه، شریف شهیدانی را به سه سال زندان و پرداخت ۸ هزار دالر و حاجی احمد را به یک سال حبس محکوم کرده است.
به تاریخ دوم ماه جوزا یک طیاره کوچک شرکت هوایی کام ‌ایر که از کابل به مقصد بامیان پرواز کرده بود به دلیل تجمع هواداران عبدالرحمان شهیدانی نماینده مردم بامیان در مجلس نمایندگان در روی خط پرواز میدان هوایی این ولایت نتوانست فرود آید.
مسوولان شرکت کام ایر می‌گویند که هواداران عبدالرحمان شهیدانی به دستور این عضو مجلس نمایندگان مانع نشست این پرواز شده‌اند. به گفته مسوولان، آقای شهیدانی که تکت این پرواز را داشت به دلیل تاخیر پرواز را از دست داده و پس از آن به هواداران خود تماس گرفته تا مانع نشست هواپیما شوند.
هواپیما پس از آن که نتوانست به دلیل تجمع هواداران آقای شهیدانی در روی خط پرواز میدان هوایی بامیان فرود آید، دوباره به کابل برگشت.
بعد از این رویداد آمر حوزه اول پولیس که پسر آقای شهیدانی است، به اتهام غفلت وظیفوی همراه با چند مسوول دیگر پولیس تحت پیگرد قرار گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала