استراتژی جدید امریکا در افغانستان آماده روی میز ترامپ است

© AP Photo / Susan Walshاستراتژی جدید امریکا در افغانستان آماده روی میز ترامپ است
استراتژی جدید امریکا در افغانستان آماده روی میز ترامپ است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با گذشت هفت ماه از آغاز دولت جدید آمریکا، ترامپ همچنان در تعیین استراتژی جدیدش در افغانستان ناکام است و به نظر می‌رسد که حل نشدن اختلافات دولت وی بار دیگر به تاخیر در اعلام این استراتژی منجر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «واشنگتن اگزمینر»، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان گفت همچنان تمام گزینه‌ها روی میز است و به کارگیری نظامیان خصوصی در این کشور همچنان تحت بررسی قرار دارد.
دولت جدید آمریکا ماه‌هاست که مشغول تعیین استراتژی جدیدی در افغانستان است و اعلام آن نیز به تاخیر افتاده است.
این در حالی است که ماتیس بار دیگر از به تعویق افتادن اعلام این استراتژی خبر داد، اما گفت که دولت ترامپ به تصمیم‌گیری در این باره «بسیار بسیار نزدیک» است.
این استراتژی ممکن است منجر به اعزام سه تا چهار هزار نظامی بیشتر آمریکایی به افغانستان شود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ از گزینه‌های موجود ناراضی است و برکناری فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان را نیز در نظر دارد.
اعلام استراتژی جدید آمریکا قرار بود کمی بیش از یک ماه گذشته اعلام شود، که به نظر می‌رسد به دلیل افزایش اختلافات در دولت ترامپ، بار دیگر این استراتژی به تاخیر افتاده است.
از سوی دیگر، سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا چندی پیش با ارائه طرحی به لایحه سالانه دفاعی این کشور تلاش کرد تا در تعیین استراتژی آمریکا دخالت کند.
طرح مک کین اگر مورد موافقت سنا قرار گیرد شامل افزایش تدریجی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در بلند مدت و تقویت نیروی هوایی آمریکا در افغانستان خواهد شد.
ماتیس درباره احتمال برکناری جنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز گفت که ناتو، حکومت افغانستان و آمریکا به وی اطمینان دارند و ترامپ نیز تمام جوانب تلاش‌های نیروهای آمریکایی در افغانستان را بررسی می‌کند.
ماتیس همچنین تصدیق کرد که ترامپ طرحی را برای خصوصی سازی بخش‌هایی از جنگ افغانستان و استفاده از 5500 نظامی خصوصی و نیروی هوایی متشکل از 90 هواپیما را در دست بررسی دارد.
این طرح توسط «اریک پرینس» بنیانگذار و رئیس سابق شرکت امنیتی «بلک واتر» پیشنهاد شده است.
ماتیس با اشاره به طرح خصوصی سازی جنگ افغانستان گفت: این بخشی از گزینه‌های در حال بررسی است و رئیس جمهور نیز تمایل به شنیدن مشاوره وزیر خارجه، من و رئیس سازمان سیا دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала