وزیر دفاع امریکا: خروج کامل از افغانستان یکی از گزینه‎‌ها است

© AP Photo / Matt Dunhamوزیر دفاع امریکا: خروج کامل از افغانستان یکی از گزینه‎‌ها است
وزیر دفاع امریکا: خروج کامل از افغانستان یکی از گزینه‎‌ها است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا در یک نشست خبری به روز دوشنبه گفته است که خروج کامل نیروهای این کشور از افغانستان یکی از گزینه‌های راهبرد تازه این کشور خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جیمز متیس، وزیردفاع ایالات متحده روز دوشنبه (۲۳ اسد) در یک نشست خبری گفته است که تمام گزینه‌ها، از خروج سربازان امریکایی از افغانستان گرفته تا استفاده از قراردادی‎های خصوصی و افزایش نیروهای نظامی امریکایی در این کشور، زیر بحث و بررسی قرار دارند.
به گفتۀ وی، واشنگتن به نهایی سازی راهبرد تازه نظامی‎اش در افغانستان، "بسیار بسیار نزدیک" شده بود و یکی از گزینه‎های شامل در راهبرد جنگ افغانستان، "خصوصی سازی جنگ" است.
وی در ادامه گفت که با بررسی تمامی گزینه به شمول خصوصی سازی جنگ افغانستان، واشنگتن می‎خواهد نقاط مثبت و ضعف این گزینه‎ها را روشن سازد.
از سوی دیگر، روسيه با خصوصی سازی جنگ افغانستان مخالفت‎اش را اعلام کرده است.
روسيه مى‎گويد که مأموريت نظامى امريکا در افغانستان، با ناکامى روبه‎روست و مسکو از واشنگتن خواسته است که به حضور نظامى در افغانستان پایان دهد.
ضمير کابلوف، نمايندۀ ویژه روسيه براى افغانستان، درگفت‎وگو با يک روزنامۀ روسى، می‌گوید که روسیه هیچ وقت موضوع فوری در خروج نيروهاى امريکايى از افغانستان را مطرح نکرده است، اما نيروهاى امريکايى در چند سال گذشته هيچ کارى در افغانستان انجام نداده و اکنون بايد افغانستان را ترک کنند.
وی اضافه کرد که اگر اوضاع افغانستان همچنان رو به بدتر شدن رود، این کشور به يک زادگاه هراس‎افگنان درجهان، مبدل خواهد شد.
این درحالی‌ست که پیش از این جان مک‌کین، یکی از سناتوران پرنفوذ امریکایی راهبرد خودش را برای افغانستان که دربرگیرنده افزایش حملات هوایی بر طالبان و شبکۀ حقانی است، اعلام کرده بود. 
راهبرد مک‌کین دربرگیرنده فرستادن سربازان بیشتر امریکایی برای مأموریت‎های ضد هراس‎افگنی به شمول افزایش قدرت دفاعی نیروهای امریکایی درافغانستان، کمک به نیروهای افغان و دادن صلاحیت بیشتر به اردوی امریکا برای هدف قرار دادن دشمنان نیروهای امریکایی به شمول طالبان، شبکۀ حقانی، شبکۀ القاعده و داعش است.
به گفتۀ وی امریکا باید با واقعیت‎ها رو به‎رو شود و آن این که درحال بازنده شدن در جنگ افغانستان است و اکنون زمان آن رسیده است تا این وضعیت تغییر کند.
وی تأکید کرد که امریکا باید با حکومت افغانستان دربارۀ حضور پایدار نیروهای امریکایی برای پیشبرد عملیات‎های ضد هراس‎افگنی به توافق برسد و نیز فشارهای بیشتر بر پاکستان از بهر پناه دادن به هراس‎افگنان، وارد شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала