از سرگیری رقابت جئوپلیتیکی مسکو و واشنگتن

© Sputnik / L. IakutinРоссийские десантники с миротворческой миссией ООН в Косове, 1999 год
Российские десантники с миротворческой миссией ООН в Косове, 1999 год - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا همکاری ‌های نظامی خود با اوکراین، گرجستان و مولداوی افزایش داده و روسیه روابط نظامی خود را با شرکایش در سراسر جهان را تقویت بخشیده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیزاویسیمایا گازیتا در تحلیلی نوشته که امریکا و روسیه وارد مرحله تازه‌ای از رقابت جئوپلیتیکی شده اند.
پنتاگون شروع به ساخت یک مرکز نظامی در خاک اوکراین نموده و حضور نظامیان امریکایی در سایر مناطق این کشور نیز افزایش یافته است. همکاری‌های نظامی امریکا با کشورهای گرجستان و مولداوی نیز به همین ترتیب در حال گسترش یافتن است. روسیه نیز به نوبه خود نه تنها درصدد تقویت مواضع خویش در جمهوری های شوروی سابق، بلکه در منطقه بالکان است و در این راستا همکاری‌ های نظامی خود با صربستان گسترش می دهد.
هفته گذشته، در حالیکه رسانه های گروهی و کارشناسان فعالانه موضوع آغاز ساخت تاسیسات نظامی آمریکا در خاک اوکراین و مولداوی را مورد بررسی قرار دادند، روسیه نیز از طریق برگزاری سومین دوره بازیهای ارتشهای جهان تحت عنوان "АрМИ-2017"، قابلیتهای بالای نیروهای نظامی خود و همچنین همبستگی در منافع مشترک نظامی با شرکاء و متحدین خود از سراسر جهان را به نمایش گذاشته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала