چگونه میتوان بر اساس برنامه نو ترامپ برای مهاجرت به امریکا «نمرات» کسب کرد

© Fotolia / weimچگونه میتوان بر اساس برنامه نو ترامپ برای مهاجرت به امریکا «نمرات» کسب کرد
چگونه میتوان بر اساس برنامه نو ترامپ برای مهاجرت به امریکا «نمرات» کسب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیل کوپان (Tal Kopan) مبصر تلویزیون CNN امریکا خبر داد که در روز چهارشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا مسوده قانون راجع به کاهش قابل توجه حجم مهاجرت قانونی را پیشنهاد کرد که کاهش قابل ملاحظه حجم مهاجرت قانونی و وضع نمودن سیستم نمرات برای صدور ویزه های کاری به جای آن که فعلاً موجود می باشد، پیشبینی میکند.

این برنامه شبیه به سیستم مورد استفاده دراسترالیا وکانادا است، (که ترامپ همیشه آنرا به خاطر میستاید) که به مهاجران کاری براساس نتایج ارزیابی در کتیگوری های مختلف نمرات داده میشوند.

مطابق این سیستم 140 هزار ویزه که طبق سهمیه سالانه قابل دسترسی است، در درجه اول در بین کسانی تقسیم خواهد شد که  حداکثر نمرات را بدست می آورند.

طبق این برنامه (اگر درکانگرس تصویب خواهد شد که دستیابی بر آن آسان نخواهد بود) بر تعداد اعظمی نمرات بدون حالات خاص میتواند، بطور مثال، نامزدی  به سن 26-31 سال حساب کند که در امریکا درجه دوکتورا یا درجه تخصصی دریافت کرده باشد. 

حد اکثر تعداد نمرات بدون درنظر گرفتن شرایط ویژه میتواند حساب شود بطور مثال یک نامزد در سن 26- 31 سال که مدارک د کتورا یا مدرک حرفه ای خاصی را در ایالات متحده امریکا دریافت کرده است.علاوه براین، او باید به زبان انگلیسی تسلط تقریباً کامل داشته باشد. پیشنهاد راجع به کار و معاش داشته باشد که سه برابر اوسط درآمد منطقه مربوطه باشد.

شما مدال المپیک داشته باشید و یا شما — برنده جایزه نوبل هستید؟ این به شما امتیاز اضافی میدهد.

برای درخواست ویزه نامزد باید حد اقل 30 نمره داشته باشد.

نمرات قرار ذیل داده میشوند.

سن

اولتر از همه به نامزدان اولویت داده می شود که در سن کاری قرار داشته باشند.

نامزد در سن 18 تا 21 سال شش نمره، در سن 22-25 سال — هشت نمره، و به کسانیکه 26-30 سال عمر دارند، 10 نمره داده میشوند.

برای سالمندان نمرات بصورت تنقیصی قرار ذیل داده مشود: نامزدان بین سنین 31- 35 سال هشت نمره، نامزدان بین سنین 36- 40 سال شش نمره، و کسانی که سن شان بین 41-50 سال باشد، چهار نمره وکسانی که بین 46- 50 سال قرار داشته باشند، دو نمره  داده مشود. برای افرادی زیر سن 18 سال و افراد کهنسال که عمر بالاتر از 50 سال دارند هیچ امتیازی در نظر گرفته نه شده است. اما کسانی که بالاتر از 50 سال عمر دارند، برای اخذ ویزه درخواستی داده میتواند.

تحصیلات

نمرات براساس بالاترین سطح اموزش نامزدان داده میشوند. نامزد که دیپلوم مکتب امریکا ویا معادل ان در خارج بدست اورده یک نمره داده میشود. دیپلوم بکلوریا که درخارج بدست آورده شده باشد 5 نمره واگر در امریکا فارغ شده باشد 6 نمره دارد. دیپلوم ماستری درعلوم دقیق (STEM)پوهنتون های خارجی هفت نمره واگر عین دیپلوم در امریکا بدست اورده باشد — هشت نمره دارد. کسی که دکتورا خود را از پوهنتون خارجی بدست آورده باشد — ده نمره واگر عین درجه دیپلوم را ازموسسات تحصیلی امریکا بدست اورده باشد — مستحق 13 نمره میشود.

مهارت در زبان انگلیسی

آشنایی با زبان انگلیسی نیز نمره دارد که بااستفاده از آزمایش استندرد زبان انگلیسی تعیین میشود. داوطلبانی که در امتحان انگلیسی 60% نمرات اخذ نماید، مستحق نمره شمرده نه میشوند. اگر سطح دانش زبان انگلیسی 60-80% باشد شش نمره اخذ مینماید. واگر سطح دانش آن در زبان انگلیسی 80 — 90 % و بالاتر از آن باشد — 100% — به ترتیب 10، 11، 12 نمره کسب میکند.

اگر شما در مورد کاریابی پیشنهاد رسمی داشته باشید

—  یگانه سیستم کسب نمرات در ایالات متحده امریکا به اشتغال کار و حقوق دستمزد (معاش) مربوط است.

اگر داوطلب پیشنهاد کاری داشته باشد، ومعاش آن حد اقل 150 % مخارج متوسط خانواده را تشکیل دهد، او 5 نمره کسب میکند. واگر معاش او 200% ویا هم 300% را تشکیل دهد، او به ترتیب 10 ویا هم 13 نمره بدست می اورد.

جایزه نوبل

برای « دستاوردهای مهم»، مانند جوایز بزرگ بین المللی، امتیازی ویژه در نظر گرفته شده است. با توجه به سیستم نمره دهی برای برندگان جایزه نوبل ویا « معادل» به این جایزه 25 نمره داده میشود.

مدالهای المپیک

نامزدان که بطور انفرادی در بازی های المپیک ویا هم در مسابقات ورزشی بین المللی شرکت کرده باشند ومدال ها رابدست اورده باشند، 15 نمره کسب میکنند.

سرمایه گذاران

طبق این مسوده قانون، کتیگورهای ویزه که برای تشویق سرمایه گذاری های خارجی به اساس پروگرام

EB-5  صادر میشدند و توسط شرکت متعلق به خانواده ترامپ جارد کوشنر برای تحقق پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گرفت، لغواعلان شده. بر اساس این مسوده نامزد باید مبلغ 1.35 ملیون دالر در ایجاد یک "شرکت تجاری" سر مایه گذاری کند و 3 سال باید کار کند و فعالیت اصلی آن مدیریت این شرکت محسوب میشود. درخواست کننده این کتیگوری 6 نمره بدست می اورد. اگرسرمایه گذاری 1.8 میلیون دالر است مقدار امتیاز به 12 افزایش می یابد.

همسران (زن وشوهر)

با اساس این مسوده قانون نامزدان که آرزو دارند با همسران خود وارد امریکا شوند، عین نمره که به همسر اش در این کتیگوری داده شده باشد به خانم ویا شوهرش داده میشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала