نامه طالبان به ترامپ: قوای امریکایی از افغانستان خارج شوند

© REUTERS / Naseer Ahmedنامه طالبان به ترامپ: قوای امریکایی از افغانستان خارج شوند
نامه طالبان به ترامپ: قوای امریکایی از افغانستان خارج شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنبش افراطی طالبان به دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا نامه سرگشاده فرستاده اند و خواستار "اخراج کامل نظامیان" از افغانستان شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، گروه طالبان  با نشر پیامی به دونالد ترامپ، از رییس جمهور امریکا می‌خواهند تا استراتیژی آینده‌اش در مورد افغانستان را به گونۀ عمیق بررسی کند.

در پیامی که از سوی امارت اسلامی طالبان به نشر رسیده خطاب به دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته شده که مقام‌های امریکایی در یک تصمیم ناعاقبت‌اندیشانه بر اشغال افغانستان فیصله کرده‌اند و افغانان به شمول امریکایی‌ها به هیچ کسی نیت ضرر رسانیدن ندارند، اما هنر شکست‌دادن کسانی که تجاوز می‌کنند را بلد اند.

در بخشی از بیانیۀ طالبان خطاب به ترامپ آمده‌است استراتیژی آیندۀ امریکا در افغانستان نیاز به بررسی عمیق دارد و شماری از اعضای کانگرس و جنرالان جنگ‌خواه امریکایی در افغانستان، برایت مشورۀ نادرست داده‌اند و آنان می‌خواهند جنگ افغانستان به دارازا کشانیده شود تا امتیاز به دست آورند.

طالبان می‌گویند دونالد ترامپ باید در موضوع افغانستان تنها به فیصلۀ جنرالان جنگ‌خواه اتکا نکند و در این باره آن‌گونه تصمیم بگیرد که سبب صلح در آینده گردد.

در بیانیۀ طالبان گفته شده که جنگ افغانستان از آن‌چه تصور می‌شود خراب‌تر است و در یک هفته آنان چند ولسوالی را به تصرف‌شان در آورده‌اند و طالبان می‌توانند به آسانی تمامی شاهراه‌ها را زیر تسلط خود گیرند و اگر تلفات مردمی نباشد، با محاصره بسیاری از ولایت‌ها را تصرف خواهند کرد.

طالبان هم‌چنان عامل اصلی جنگ افغانستان را اشغال بیرونی می‌دانند و می‌گویند افزایش نیروهای خارجی در افغانستان به جز تباهی هیچ توجیهی ندارد.

در بیانیۀ طالبان عنوانی رییس جمهور امریکا آمده‌است که بهتر است در استراتیژی جدید به جای اضافه‌کردن نیروهای امریکایی، خروج تمام قوای امریکایی از افغانستان بررسی شود.

از سویی، افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان نیز یکی از برنامه‌های امریکا است که قرار است با توجه به وضعیت کنونی، شمای از نیروهای امریکایی به افغانستان فرستاده شوند.

در حال حاضر 9800 نفر از نیروهای امریکایی در افغانستان حضور دارند که سرگرم آموزش و مشوره‌دهی نیروهای افغان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала