آزادی و سقوط مجدد میرزا اولنگ نشان دهنده چیست؟

© AP Photo / Rahmat Gulآزادی و سقوط مجدد میرزا اولنگ نشان دهنده چیست؟
آزادی و سقوط مجدد میرزا اولنگ نشان دهنده چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای نظامی افغانستان کنترول قریه شیعه نشین " میرزا اولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل را پس از چندین روز از دست طالبان و داعش پس گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، جنگجویان گروه تروریستی داعش و طالبان پس از تصرف منطقه شیعه نشین میرزا اولنگ در ولایت سرپل دست به کشتار دهها غیر نظامی زدند. کنترول این قریه پس از چند روز درگیری شدید میان نیروهای نظامی و طالبان دوباره بدست دولت افتاد. یک روز پس از تصرف این قریه بدست نیروهای دولتی چندین قبر دسته جمعی کشف گردید که گفته می شود، 42 تن به شمول کودکان و زنان می باشد. اما گزارش های امروز حاکی از آن است که این منطقه دوباره بدست طالبان سقوط کرده است. مقامات دولتی تاکنون در مورد سقوط مجدد این قریه بدست طالبان ابراز نظری نکرده اند.
در تاریخ 12 اسد داعش و طالبان در یک عملیات مشترک به رهبری شیر محمد غضنفر یکی از سران طالبان که با داعش بیعت کرده است با حدود 600 نیرو از سه طرف به میرزا اولنگ حمله کرده و پس از تصرف در جنایتی ضد انسانی دست به کشتار شمار زیادی از مردان و کودکان و زنان روستا زدند. داعشیان و طالبان ساکنان این منطقه را سر بریده و یا تیرباران کردند و علاوه براین، حدود 150 خانواده را به اسارت گرفته، پس از چند روز با میانجیگری برخی بزرگان آزاد گردیدند. والی سرپل علت سقوط این منطقه را بی توجهی دولت اعلام کرد.
سوالاتی که اکنون اکثر کاربران شبکه های اجتماعی مطرح می کنند، این است که چرا داعش و طالبان در یک عملیات مشترک به این منطقه حمله کردند و چطور عملیات بازپس گیری این منطقه بدون خون شدن بینی یکی از شبه نظامیان به پایان رسید؟ یکی از کاربران فیسبوک عدم بی توجهی دولت در قابل این منطقه را نوشته ، چون قریه میرزا اولنگ از قوم هزاره و اکثر ساکنانش شیعه هستند. و دلیل حمله مشترک داعش و طالب به این منطقه کشاندن دامنه جنگ مذهبی از سوریه و عراق به افغانستان است.
یکی دیگر از کاربران این شبکه نوشته، سقوط مجدد میرزا اولنگ بدتس طالبان بعد از چند ساعت محدود نشان دهنده بازی های پیچیده در شمال و عدم اراده حکومت برای تامین امنیت این منطقه می باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала