نوزادان در ترکیه از اردوغان 283 میلیون دالر هدیه دریافت کرده اند

© AFP 2023 / Tobias Schwarzنوزادان در ترکیه از اردوغان 283 میلیون دالر هدیه دریافت کرده اند
نوزادان در ترکیه از اردوغان 283 میلیون دالر هدیه دریافت کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از سال 2015 تاکنون دولت ترکیه به نوزادان این کشور یک میلیارد لیره (نزدیک به 283 میلیون دالر) به دو میلیون و 439 نوزاد هدیه داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، رجب طیب اردوغان که خواهان افزایش نفوس ترکیه می باشد و همیشه در سخنانش گفته است، که یک خانواده مسلمان نمی تواند به فکر روش های جلوگیری از بارداری یا  تنظیم خانواده باشد.

متقاعدین - اسپوتنیک افغانستان
مشکلات بشریت با توسعه نفوس

دولت ترکیه نیز در سال های اخیر برای اجرایی کردن دیدگاه اردوغان، تسهیلات مختلفی برای ازدواج جوانان و خانواده ها جهت افزایش زاد و ولد ارائه ارائه داده است، به گونه ای که بیش از یک میلیون خانواده ترک در سال 2016 از کمک و پاداش نوزاد جدید به ارزش 451 میلیون لیره (نزدیک به 150 میلیون دالر) بهره مند شدند.

به موجب این برنامه دولت ترکیه، به فرزند اول هر خانواده 300 لیره (نزدیک به 100 دالر)، به فرزند دوم 400 لیره و به فرزند سوم به بعد 600 لیره ترک یعنی نزدیک به 200 دالرداده می شود.

دولت ترکیه در سال 2016 نیز در قالب طرح  تشویق جوانان به ازدواج، "حساب ازدواج" در بانک های ترکیه افتتاح کرد به گونه ای که دولت 20 درصد از پس انداز دختر یا پسر را در حسابی بانکی ازدواج تامین می کند و یارانه دولت نباید بیشتر از 5 هزار لیره یعنی حدود 1777 دالر باشد.

دولت هم چنین مقرر کرد مادران پس از پایان مرخصی زایمان اول، به مدت دو ماه، پس از فرزند دوم به مدت 4 ماه و پس از فرزند سوم به مدت 6 ماه به صورت "پاره وقت" به مشاغل خود بپردازند.

مادران در این دوره افزون بر بهره مندی از قراردادهایی مربوط به مهد کودک ها و مراکز نگاهداری کودک، حقوق کامل دریافت می کنند.

در سرشماری جمعیت ترکیه در سال 2015 معلوم شد، که افت نرخ رشد جمعیت به 1.3 درصد و افزایش جمعیت میانسال در ترکیه، نگرانی هایی را از نظر چشم انداز ساختار جمعیت این کشور مطرح کرده است و کارشناسان تاکید دارند در صورتیکه اقدامات لازم صورت نگیرد ترکیه در آینده یک کشور سالخورده و فقیر خواهد بود.

به همین مناسبت رئیس جمهور ترکیه برنامه های را ترتیب و بر انجام آن اقدام نمود که یکی از آنها افزایش زاد و ولد در ترکیه است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала