درگیری میان نیروهای نظامی هند و چین

© REUTERS / Bobby Yipدرگیری میان نیروهای نظامی هند و چین
درگیری میان نیروهای نظامی هند و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع مطلع از درگیری مرزی نیروهای نظامی هند و چین در شمال دریاچه پنگانگ خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " ایندیا تودی" روز سه‌شنبه نیروهای ارتش هند و چین در شمال دریاچه «پنگانگ» در لاکه واقع در جامو و کشمیر درگیر شدند.
به گفته این منبع، بعد از این درگیری سی دقیقه‌ای طرفین به مواضع خود بازگشتند. هند و چین بیش از هشت هفته است که بر سر منطقه «دوکلم» باهم تنش دارند.
این منبع می افزاید، پکن می‌خواهد جاده‌ای را در این فلات که هم چین و هم بوتان ادعای مالکیت آن را دارند، بنا کند. هند، اما مخالف ساخت این جاده بوده و نیروهای خود را در منطقه یاد شده مستقر کرده است.
ارتش‌های هند و چین هفته گذشته نشست مرزی را در «ناتولا» برای حل اختلاف‌های موجود برگزار کردند، ولی این نشست بیهوده بود و هر دو طرف بر مواضع خود پایبند ماندند.
چین از ارتش هند می‌خواهد از دوکلم عقب نشینی کند و هند نیز در مقابل از چین خواسته که ساخت این جاده را متوقف سازد.
روزنامه «چاینا مورنینگ پست» نیز روز گذشته در تحلیلی پیرامون درگیری نظامی محتمل چین و هند نوشت: ناظران می‌گویند در صورت شکست خوردن تلاش‌های هند و چین برای دستیابی به حل صلح آمیز مناقشات مرزی در فلات «دوکلم » در هیمالیا، نظامیان این دو کشور خود را برای درگیری محتمل آماده می‌کنند.
بر این اساس، «آرون جیتلی» وزیر دفاع هند روز جمعه به پارلمان این کشور گفت که نیروهای مسلح کشور آماده هرگونه احتمالی هستند.
منابع نزدیک به ارتش چین نیز گفته‌اند که نیروهای مسلح این کشور به طور فزاینده‌ای برای بروز درگیری احتمالی آماده می‌شوند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала