اشرف غنی: دانشگاه ها جای نفاق نیست

© AP Photo / Rahmat Gulاشرف غنی: دانشگاه ها جای نفاق نیست
اشرف غنی: دانشگاه ها جای نفاق نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشگاه های افغانستان جای تفرفه و سیاست های کوچک نمی باشد.

بیمه صحی ده نفر برتر کانکور افغانستان برای یک سال - اسپوتنیک افغانستان
بیمه صحی ده نفر برتر کانکور افغانستان برای یک سال
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان که برای نواختن زنگ سال تحصیلی 1396 به دانشگاه کابل تشریف آورده بود، گفت: توقع مردم افغانستان از دانشجویان زیاد است و دانشجویان باید کشور را از بی ثباتی به ثبات، از فقر به آسایش، از نفاق به اتحاد و از جنگ به صلح پایدار برسانند.

او در ادامه خطاب به دانشجویان تازه وارد به دانشگاه های افغانستان گفت: دانشجویان حال حاضر افغانستان رسالت تاریخی دارد و باید توقعات مردم افغانستان را برآورده کنند و از جدل های کوتاه مدت خودداری کنند.
او افزود: سیستم آموزشی در دانشگاه به روز نیست و باید سیستم آموزشی در دانشگاه های افغانستان به روز شود.
او همچنین برای تحقق اصلاحات در سیستم تحصیلات عالی خواستار ایجاد 6 جایزه برای بهترین طرح‌های اصلاحی در دانشگاه‌های کشور شد.
به گفته وی، این جایزه‌ها باید به بهترین طرح‌های اصلاح نصاب، ایجاد فرهنگ ملی و رسالت دانشگاهی، تقویت و ایجاد تشبث در دانشگاه‌ها، استفاده از تکنالوژی معاصر، حکومت‌داری خوب و بهترین طرح برای تقویت بنیاد و فرهنگ تحقیقاتی در دانشگاه‌ها ایجاد شود تا اینگونه زمینه تشویق دانشجویان فراهم گردد.

این در حالیست، که محمد اشرف غنی در زمان حکومت اشرف غنی برای مدتی ریاست دانشگاه کابل را به عهده داشت و هیچگونه تغییراتی را در آن زمان دانشجویان دانشگاه کابل شاهد نبودند.

در این محفل عبدالطیف روشان سرپرست وزارت تحصیلات عالی و حمیدالله فاروقی رییس دانشگاه کابل نیز سخنرانی و بر آوردن اصلاحات جدی در دانشگاه های افغانستان تاکید کردند.

در سالهای گذشته سال تحصیلی افغانستان در دانشگاه ها از اول بهار آغاز می گردید و اما پس از این نظر به لزوم دید مقامات افغانستان سال تحصیلی از میانه سال آغاز می شود.

یکی از تغییرات دیگر در بخش آموزش دانشگاهی تغییر زمان امتحان کانکور در افغانستان می باشد که از فصل زمستان به فصل بهار تغییر کرده است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала