نخستین داور زن در بوندسلیگای مردان آلمان

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر نخستین داور زن در بوندسلیگای مردان آلمان
نخستین داور زن در بوندسلیگای مردان آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیبیانا اشتاین هاوس، نخستین داور زنی خواهد بود، که از فصل آینده در بوندسلیگا قضاوت خواهد کرد.

Britain Soccer Football - Manchester United v AFC Bournemouth - Barclays Premier League - Old Trafford - 15/5/16 General view inside the ground before the game - اسپوتنیک افغانستان
نخستین کارت سبز تاریخ فوتبال به یک بازیکن در ایتالیا داده شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Oxu.Az، در جریان نشست اعضای فدراسیون فوتبال آلمان در فرانکفورت، اعلام شد که بیبیانا اشتاین هاوس، افسر پولیس 38 ساله اهل هانوفر از فصل بعد در بوندسلیگا به عنوان داور وسط قضاوت خواهد کرد. 

او نخستین داور زنی خواهد بود، که به چنین موفقیتی دست می یابد. چنین تصمیمی با واکنش های مثبت در رسانه های آلمان روبرو شده است.

اشتاین هاوس 38 ساله یک افسر پولیس است و او داوری را به شکل حرفوی از سال 1999 آغاز کرده است. بیبیانا در فوتبال زنان موفق و شهرت زیادی بدست آورده است که می توان از داوری او در بازی نهایی جام حذفی فوتبال زنان آلمان در سال 2011 و جام جهانی فوتبال زنان در مسابقات المپیک 2012 در لندن یاد کرد.

اشتاین هاوس، که پیش از این به عنوان داور چهارم در بوندسلیگا فعالیت می کرد و حتی در زمان حضور گواردیولا در بایرن، تنش لفظی مختصر بین این دو خبرساز نیز شده بود، به خبرنگاران گفته است:- "داوری در بوندسلیگا همیشه رویای من بود و این رویا حالا به حقیقت پیوسته است. بسیار خوشحام و شور و شوق زیادی دارم".

نکته قابل ذکر اینکه خانم اشتاین هاوس، نامزد داور بازنشسته انگلیسی مشهور، «هاوراد وب» است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала