دیدار هیئت فرستاده ارگ با والی بلخ در پیوند با قضیه مهمند

© عکس: از صفحه عطا محمد نوردیدار هیئت فرستاده ارگ با والی بلخ در پیوند با قضیه مهمند
دیدار هیئت فرستاده ارگ با والی بلخ در پیوند با قضیه مهمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیئت نُه نفری که از جانب ریاست جمهوری برای بررسی چگونگی بازداشت محمد آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ به شهر مزار شریف فرستاده شده است امروز چهارشنبه با عطا محمد نور والی بلخ دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این هیئت نه نفری که رهبری آنرا یک معاون لوی سارنوالی دارد با عطا محمد نور والی  بلخ برای بیش از دو ساعت گفتگو کرد و قرار است فردا نیز تلاش‌هایش را برای بررسی چگونگی بازداشت آصف مهمند ادامه خواهد داد.

اما سخنگوی لوی سارنوالی تاکید می ورزد که این نهاد هیچ حکم تازه یی برای بازداشت آصف مهمند صادرنکرده است و هیئت تعیین شده مکلف است تا چگونگی بازداشت این عضو شورای ولایتی را بررسی کند.

منیر فرهاد سخنگوی والی بلخ گفت: "مکاتیبی که مواصلت کرده عنوانی قومندانی امنیه ولایت بلخ است  نه عنوانی قومندانی امنیه کابل اگر مقامات مرکز تصمیم می‌گرفتند در کابل هم این کار را می‌کردند که نمی‌دانم روی کدام ملاحظاتی اقدام به چنین کاری نکردند به همین علت این مسوولیت را به قومندانی امنیه ولایت بلخ و سارنوالی امنیت ملی ولایت بلخ گذاشتند".

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی گفت: "این شخص در پیوند به یک قضیه‌ای‌که قبلن حتا از سال گذشته تحت رسیده‌گی یکی از سارنوالی‌های ما قرار داشت تحت جلب قرار گرفته که بعد از صدور این جلب مظنون قضیه به تحقیق حاضر و یک سلسله معلوماتی که نیاز بود توسط هیئت تحقیق کسب شده بناً گفته‌های مبنی بر صادر شدن حکم گرفتاری یا بازداشت شان از سوی اداره لوی سارنوالی نبوده".

آصف مهمند به جعل‌کاری به‌ویژه جعل امضای معاونیت اول ریاست جمهوری و ریاست اداره امور و تزویر اسناد متهم است.

او هم‌چنین بارها به آدرس عطا محمد نور والی بلخ حرف‌های رکیک فرستاده و چند روز پیش نیز در یک پیام تصویری شخصی را تهدید به مرگ و اختطاف کرده و از وی خواسته بود که از آقای نور حمایت نکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала