نقش قطر در کشتن قذافی افشا شد

© Sputnik / Alexei DruzhininЛидер Социалистической Народной Ливийской Арабской Джамахирии Муамар Каддафи
Лидер Социалистической Народной Ливийской Арабской Джамахирии Муамар Каддафи - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته ملی حقوق بشر کشور لیبیا از سکوت محکمه بین الملل لاهه در برابر کشته شدن قذافی و پسرش معتصم در سال 2011 و دفن آنها در مکان نامعلوم انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، کمیته ملی حقوق بشر لیبیا خواستار تحقیق درباره قتل قذافی و پسرش شد و دیوان بین المللی لاهه را مسئول تعیین طرف های داخلی، منطقه ای و بین المللی که در این اقدام دخالت داشتند، از جمله دولت قطر و فرانسه را دانست.
این سازمان امیر قطر را متهم کرد که برای پنهان ماندن نقش مخربی که در حمایت از تروریست ها در کشورهای نیجر، چاد، افغانستان، سومالی و نیز ایجاد ناامنی و حمایت از مخالفان در عربستان سعودی، بحرین، سوریه و یمن داشته در کشتن قذافی دست داشته است.
این سازمان حقوقی از سازمان ملل متحد و دیوان کیفری بین المللی خواست کمیته تحقیق بین المللی ویژه ای برای قتل قذافی و پسرش تشکیل دهند؛ زیرا اطلاعات و گزارش های موثق حاکی از نقش قطر و فرانسه در ترور وی می باشد تا با قتل وی، جلو فاش شدن مسائل حساس و معینی را بگیرند که قذافی می توانست در صورت محاکمه افشا کند.
کمیته ملی حقوق بشر لیبی، همچنین مدعی شد قذافی به دست نماینده سازمان اطلاعات فرانسه و با دستور مستقیم نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق این کشور به قتل رسید تا اطلاعاتی از جمله حمایت مالی از سارکوزی در انتخابات و جنگ سرمایه گذاری و اقتصادی در آفریقا را افشا نکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала