نشست ترامپ و تیم امنیتی امریکا در باره افغانستان

© AFP 2023 / Olivier Doulieryنشست ترامپ و تیم امنیتی امریکا در باره افغانستان
نشست ترامپ و تیم امنیتی امریکا در باره افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا فردا با تیم امنیت ملی خود برای ارزیابی یک استرتژی جدید در باره افغانستان دیدار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، برای ارزیابی جنگ افغانستان روز جمعه دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، مایک پنس معاون اول، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه، جیمز متیس وزیر دفاع، مایک پمپئو رئیس سازمان سیا و مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا و شماری دیگر از مقامات ارشد امریکا گردهم میایند، تا برای بیرون رفت از چالش های فرا روی امریکا درجنگ افغانستان چاره سنجی کنند.

پوشکوف: امریکا در بحبوبه خروج از افغانستان مانند «ابرقدرت بازنده» است - اسپوتنیک افغانستان
پوشکوف: امریکا در بحبوبه خروج از افغانستان مانند «ابرقدرت بازنده» است

سارا هاکابی سندرز سخنگو کاخ سفید گفت: دونالد ترامپ روز جمعه در کمپ دیوید در ایالت مریلند با مقامات ارشد امنیتی امریکا دیدار و در باره استرتژی جنگ در افغانستان گفت و گو و چاره سنجی خواهد کرد.

در همین حال جان مک‌کین، رییس کمیته نظامی مجلس سنای امریکا، بار دیگر از دونالد ترامپ در خصوص عدم استراتژی وی در باره افغانستان انتقاد کرده و گفته است، که ممکن خودش اقدام به تدوین استراتژی در باره افغانستان کند.

با گذشت حدود هفت ماه از حکومت ترامپ، استراتژی وی هنوز در باره افغانستان اعلام نشده، اما این موضوع انتقادهای شماری از سناتوران امریکایی را به دنبال داشته است.

مک‌کین به تازگی گفته است، که حدود هفت ماه از دولت ترامپ می‌گذرد، اما هیچ استراتژی در پیوند با افغانستان وجود ندارد، در همین حال شرایط نیز مدام بدتر شده است.

به گفته او، در صورتی ترامپ استراتژی‌اش را به زودی اعلام نکند، ممکن خودش یک استراتژی در باره جنگ افغانستان تدوین کند و آن را در مجلس سنا به رای‌گیری بگذارد.

پیش از این، پشکوف سناتور روسیه گفته بود که امریکا مانند یک ابرقدرت شکسته خورده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала