چین به افغانستان کمک نظامی میکند

© AFP 2023 / AAMIR QURESHIIn this photograph taken on November 24, 2011 Chinese People's Liberation Army (PLA) soldiers take part in the Pakistan-China anti-terrorist drill as they wrap up their two-week military exercise in Jhelum, 85 kilometres southeast of Islamabad
In this photograph taken on November 24, 2011 Chinese People's Liberation Army (PLA) soldiers take part in the Pakistan-China anti-terrorist drill as they wrap up their two-week military exercise in Jhelum, 85 kilometres southeast of Islamabad - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به خبرنگاران گفت که دولت پیکن تصمیم گرفته است تا در ایجاد واحدهای نظامی ارتش برای مناطق کوهستانی در ولایت بدخشان کمک کند.

جنرال "دولت‌وزیری" سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد چین در نظر دارد تا در ایجاد واحدهای ویژه نظامی برای مناطق کوهستانی در ولایت بدخشان کمک کند.
وی تصریح کرد پس از ایجاد واحدهای مختص مناطق کوهستانی ارتش، این نیروها قرار است با حمایت مالی چین، امنیت مناطق کوهستانی را در مرز با تاجیکستان و تاحدودی با چین تامین کند.
به گفته سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، قرار است که دولت چین در ساخت تاسیسات و تجهیزات نظامی لازم با واحدهای مختص مناطق کوهستانی در این ولایت بدخشان نیز کمک کند.
گفته می‌شود که ولایت بدخشان تخته خیز گروه‌های تروریستی برای نفوذ به خاک چین، تاجیکستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی است.
دولت چین قبل از این نیز برای ساخت اسکنرهای امنیتی در دروازه های ورودی‌ه شهر کابل و کمک 73 میلیون دالری در بخش تامین امنیت شهر کابل خبر داده بود.
این در حالی است که با گسترش فعالیت‌ گروه‌های تروریستی در شمال افغانستان برخی از کشورهای آسیای مرکزی از جمله چین و روسیه نیز ابراز نگرانی کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала