پوشکوف: امریکا در بحبوبه خروج از افغانستان مانند «ابرقدرت بازنده» است

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoپوشکوف: امریکا در بحبوبه خروج از افغانستان مانند «ابرقدرت بازنده» است
پوشکوف: امریکا در بحبوبه خروج از افغانستان مانند «ابرقدرت بازنده» است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور روسیه گفت، ایالات متحده امریکا در بحبوبه خروج تمام نیروهایش از افغانستان در حال «از دست دادن جایگاه ابرقدرت» جهانی می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی پوشکوف سناتور روسیه در تویترش نوشت:- "شایعه های هست که امریکا از افغانستان بیرون می شود. جور دبلیو بوش پسر رئیس جمهور پیشین امریکا جنگ را آغاز کرد، باراک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا فریب داد که از از افغانستان بیرون می شود، اما این کار را به پایان نرساند. عملکردهای دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی امریکا در حال شکست است. در حال از دست دادن جایگاه ابرقدرت جهانی است".

وزیر دفاع امریکا: خروج کامل از افغانستان یکی از گزینه‎‌ها است - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع امریکا: خروج کامل از افغانستان یکی از گزینه‎‌ها است

پیش از این، جنبش رادیکال "طالبان" برای بیرون شدن نیروهای نظامی امریکا از افغانستان به دونالد ترامپ نامه سرگشاده فرستاده بود.

روزنامه USA Today با اشاره به سخنان پرینس اریک بنیانگذار شرکت خصوصی بلک واتر نوشت: کاخ سفید در حال بررسی طرح دادن بسیاری از عملیات های امریکا در افغانستان به پیمانکاران  خصوصی است.

بر اساس گزارش این روزنامه، این طرح با وجود ترس هربرت مک مستر مشاور امنیت ترامپ و جیمز متیس وزیر دفاع امریکا در دست بررسی قرار دارد.

ایالات متحده امریکا در سال 2001 پس از حادثه 11 سپتمبر عملیات نظامی خود را در افغانستان با وجود تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز که پس از آن نیروهای بین المللی کمک به امنیت زیر نام (آیساف) نیز همکاری خود را با امریکا در این عملیات آغاز کرد. ائتلاف ضد تروریستی زیر فرماندهی ایالات متحده امریکا و آیساف با شبه نظامیان گروه «طالبان» و گروه «القاعده» مبارزه خود را در افغانستان آغاز کردند. در سال 2014 نیروهای جنگی ناتو از افغانستان بیرون شدند و از یکم جنوری 2015 به جای عملیات نظامی این نیروها ماموریت به نام «حمایت قاطع» را که تنها برای آموزش و مشوره دهی می باشد، آغاز کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала