تحلیلگران: نامه طالبان به ترامپ فن مقابله با فشار است

© REUTERS / Stringer تحلیلگران: نامه طالبان به ترامپ فن مقابله با فشار است
تحلیلگران: نامه طالبان به ترامپ فن مقابله با فشار است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چندی پیش طالبان با ارسال نامه سرگشاده به رئیس جمهور امریکا خواستار بیرون شدن کامل نیروهای امریکا از افغانستان شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از New Delhi Times، تحلیلگران می گویند، که نامه سرگشاده طالبان به دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به خاطر بیرون کردن نیروهای امریکا از افغانستان فن مقابله با فشار از طرف گروه طالبان می باشد، زیر واشنگتن به پاکستان فشار آورده تا پشتیبانی خود را از شبکه های تروریستی وابسته به حقانی پایان دهد.

جنرال دانفورد: امریکا به راه حل جنگ طولانی مدت افغانستان نزدیک است - اسپوتنیک افغانستان
جنرال دانفورد: امریکا به راه حل جنگ طولانی مدت افغانستان نزدیک است

در نامه طالبان چنین آمده است:- "اگر شما در جنگ افغانستان با داشتن نیروهای امریکا و نیروهای ناتو، تکنولوژی پیشرفته، جنرال های نظامی با تجربه، اقتصاد نیرومند پیروز شده نتوانستید، شرکت های پیمانکار بدنام و عوام فریب هرگز در این جنگ پیروز نخواهند شد".

در همین حال امروز دونالد ترامپ با تیم امنیت خود در کمپ دیوید به بررسی گزینه های برای بیرون رفت از جنگ افغانستان گفتگو خواهند کرد. در این گفتگوها ترامپ و تیم امنیتی اش روی گزینه های افزایش نیروهای نظامی که از طرف جنرال جان نیکلسون فرمانده ایالات متحده امریکا در افغانستان درخواست شده، خروج کامل نیروها از افغانستان و سپردن عملیات های نظامی به پیمانکاران خصوصی می باشد.

ایالات متحده امریکا پس از حمله 11 سپتمبر در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد و رژیم طالبانی را در افغانستان سرنگون کرد. اما حال پس از گذشت بیش از یک دهه طالبان دوبار قدرت گرفته و مناطق زیادی را در کنترل خود دارند.
امریکا و ناتو در سال 2014 بیشترین نیروهای نظامی خود را از افغانستان بیرون بردند و به جای آن مشاورهای نظامی و آموزگاران خود را به نام «حمایت قاطع» به افغانستان فرستادند.

بازداشت معاون فرمانده عمومی طالبان در هلمند - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت معاون فرمانده عمومی طالبان در هلمند

در پیوند به نامه طالبان تحلیلگران چنین نظر داده اند"

احمد فیضی سخنگوی حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان می گوید: نامه طالبان هیچ تاثیری بر اهداف امریکا ندارد و امریکا برنامه های بلند مدت برای افغانستان دارد و با فرستادن نامه طالبان به ترامپ هیچ چیزی در کاخ سفید تغییر نخواهد کرد.

خادم حسین یک تحلیلگر دیگر در پیشاور می گوید: فرستادن نامه سرگشاده طالبان نشان می دهد که آنها زیر فشار قرار دارند و این تنها یک فنی برای کاهش این فشارها می باشد.

حسین گفت: این موضوع قطعا یک موضوع حرفوی است.

سامی یوسف زی روزنامه نگار The Daily Beast گفت: در این روزها امریکا فشار بسیار بر پاکستان آورده تا پشتیبانی خود را از شبکه های حقانی متوقف کند و فرستادن نامه طالبان تنها برای کم کردن فشار و آماده سازی حملات جدید و کشتار و خونریزی در ماه های آینده در افغانستان است.

صدیق صدیقی مدیر مرکز رسانه ها و اطلاعات افغانستان همچنان در تویتر خود نوشته است: طالبان و پشتیبانان آنان از دونالد ترامپ هراس دارند و آنها می دانند که او جدی است، آنها و پشتیبانان آنها را نابود خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала