Newsweek: وقت آن فرا رسیده که امریکا باید از افغانستان خارج شود و مساله فقط بر روسیه و طالبان مطرح نمی باشد

© Flickr / The U.S. ArmyNewsweek: وقت آن فرا رسیده که امریکا باید از افغانستان خارج شود و مساله فقط بر روسیه و طالبان مطرح نمی باشد
Newsweek: وقت آن فرا رسیده که امریکا باید از افغانستان خارج شود و مساله فقط بر روسیه و طالبان مطرح نمی باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجله Newsweek امریکایی خبر داده، مقامات رسمی روسیه و همچنان جنبش طالبان حضور دوامدار امریکا را در افغانستان، جای که امریکا بیش از 16 سال به نظامیان محلی در مورد مبارزه با شورشیان کمک میکند، محکوم نموده اند.

به این ترتیب، ذبیح الله مجاهد نماینده طالبان نامه سرگشاده عنوانی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا ارسال داشته و در آن به این نقطه اشاره نموده که کمپاین ایالات متحده امریکا در مورد ثبات بخشیدن در کشور جنگ زده باوجود آن بیهوده ثابت شده که میلیاردها دالر در آن صرف شده، هزاران سرباز کشته شده و ده ها هزار نظامی اردو را نسبت برداشتن جراحات و امراض روانی ترک کرده اند.
در نامه گفته شده:«نیروهای شما در کشور ما، افغانستان، 16 سال سپری کردند و از تمام وسایل استفاده کردند، تا در این جنگ بر پیروزی دست یابند. باوجود این واقعیت که ماموران ادارات قبلی ایتلاف عظیم ایجاد کردند، تا بر کشور ما حمله نمایند، حضور 16 ساله شما در افغانستان به این منجر شد که این کشور به بی ثبات ترین کشور از نقطه نظر امنیتی، فاسدترین کشور از نقطه نظر اداری و فقیرترین کشور از نقطه نظر اقتصادی مبدل گردد».

© AP Photo / Allauddin Khan ناتو جنگ در افغانستان را می بازد
 ناتو جنگ در افغانستان را می بازد - اسپوتنیک افغانستان
ناتو جنگ در افغانستان را می بازد

طوریکه نشریه یاداوری میکند، بعد از اعمال تروریستی 11 سپتمبر سال 2001 رهبری جنبش طالبان از استرداد اسامه بن لادن رهبر «القاعده» به امریکا امتناع ورزید که به مداخله وسیع قوای ناتو و ایتلاف بین المللی تحت رهبری امریکا منجر گردید. از آن زمان به بعد امریکا و متحدان آن جهت پیروزی بر افراد مسلح تلاش می ورزند و در حال حاضر عملیات در افغانستان به طولانی ترین جنگ در تاریخ امریکا مبدل گشته است.
مجله Newsweek می نویسد، روسیه اعلام میدارد که این کشور مخالف سرسخت جنبش طالبان است، ولی در عین حال حضور امریکا را در افغانستان با شدت محکوم نموده است. به این ترتیب، ضمیر قبولوف نماینده خاص رئیس جمهور فدراسیون روسیه در باره افغانستان امریکا را به خاطر بی ثباتی در این کشور مورد انتقاد قرار داده است. برعلاوه این، او پلان های بالقوه واشنگتن را در باره تعویض سربازان که در خاک افغانستان مستقرند، توسط اردوهای خصوصی محکوم نموده است.
قبولوف در مصاحبه با یک روزنامه روسی اعلام داشت:«چون اردوی امریکا هیچ چیزی را به خوبی انجام داده نمی تواند، بگذار از افغانستان خارج شود. امریکا در ناامیدی قرار دارد و پلان های تعویض نظامیان حرفوی توسط اجیران — حماقت است. این کار به هیچ چیزی خوب تمام شده نمی تواند: اجیران اصلاً به سادگی فرار خواهند کرد. آنها اینها را در بدل پول از تمام جهان جمع آوری میکنند. انها اصلاً چگونه میخواهند با طالبان بجنگند؟».

© Sputnik / Zuhal Sarhadطالبان می خواهند روسیه ضامن توافقات آنها با امریکا شود
طالبان می خواهند روسیه ضامن توافقات آنها با امریکا شود - اسپوتنیک افغانستان
طالبان می خواهند روسیه ضامن توافقات آنها با امریکا شود

طالبان اکثراً خود را به مثابه جنبش محلی ملی معرفی میکنند، ولی این متحد کلیدی «القاعده» است. طالبان اکثراً با گروه رقیب سنی «دولت اسلامی» (داعش) وارد نبرد میشوند. ولی شخصیت های رسمی افغان میگویند که در این اواخر هردو سازمان مشترکاً کار مینمایند و در نتیجه، فعالیت های آنها خصوصیت مرگبار کسب کرده است، این مطلب در مقاله منتشر گردیده که «inosmi» نقل نموده است.
در مقاله همچنان تذکر بعمل آمده است که قوماندان نیروهای امریکا در افغانستان جان نیکلسون اعزام نیروهای اضافی برای تعلیم نیروهای محلی و کمک به آنها در مبارزه با داعش و طالبان درخواست نموده است. ولی عده شخصیت های رسمی امریکا، بشمول رئیس جمهور دونالد ترامپ، در مورد اهداف امریکا در افغانستان اظهار شک و تردید نموده است.
جیمس میتیس وزیر دفاع امریکا در روز دوشنبه اعلام داشت که حکومت «به اتخاذ فیصله در مورد جنگ در این کشور بسیار بسیار نزدیک شده است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала