کارشناس امریکایی : ایالات متحده باید از افغانستان خارج شود، بگذار روسیه این مشکل را حل نماید

© AP Photo / Massoud Hossaini(File) Afghanistan's National Army soldiers guard, blocking the main road to the Bagram Airfield's main gate in Bagram, north of Kabul, Afghanistan, Saturday, Nov. 12, 2016
(File) Afghanistan's National Army soldiers guard, blocking the main road to the Bagram Airfield's main gate in Bagram, north of Kabul, Afghanistan, Saturday, Nov. 12, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس سیاسی آمریکا در مصاحبه با مجله اتلانتیک گفت، مقامات ایالات متحده باید راه حل "مشکل افغانستان" را به روسیه و ایران واگذار نماید.

به گزارش اسپوتنیک ، کارشناس گفته است، درست ترین تصمیم برای ایالت متحده آمریکا کاهش و یا خروج نیرو های نظامی از افغانستان خواهد بود.روزن میگوید، از زمان پیروزی آمریکا بر طالبان مدت زیادی میگذرد و اوضاع بین المللی در این مدت به شدت تغییر نموده است.
به ویژه، در حال حاضر ایالات متحده مجبور به رقابت با روسیه، چین و ایران است. کارشناس معتقد است: "در بیشتر از 20 سال گذشته، سیاست ایالات متحده منجر به همگرایی این رقبا و حل مشکلات امنیتی آنها شده است. در غیر این صورت آنها باید خودشان تصمیم میگرفتند."
بنا براین از دیدگاه استراتیژیک بهتر خواهد بود تا ایالات متحده افغانستان را ترک نموده و حل این مشکل را به رقبا واگذار کند. این واقیعت میتواند منجر به آن گردد که روسیه ، چین و ایران با همدیگر درگیر شده و هر کدام از واشنگتن خواهان حمایت خواهند شد.نویسنده این مقاله میگوید ، این کار برای آمریکا یک پیروزی بزرگ خواهد بود. 

جنرال دانفورد: امریکا به راه حل جنگ طولانی مدت افغانستان نزدیک است - اسپوتنیک افغانستان
جنرال دانفورد: امریکا به راه حل جنگ طولانی مدت افغانستان نزدیک است

در مقاله امده است ، اگر ایالات متحده افغانستان را ترک کند، ارتش ایران انجا خواهد آمد و تهران مجبور خواهد شد تا در منطقه دقت بیشتری نماید و از ایالات متحده خواهان کمک برای اوردن منافع خود نشود. انگاه روسیه که از پیروزی جهادیست ها در سرحدات خود به ترس میباشد به کمک ایران خواهد شتافت.

در عین حال، پاکستان، و چین، دوستانه از طالبان حمایت خواهند کرد. بنابراین، روسیه و ایران با پاکستان و چین مقابله خواهند کرد. کارشناس عقیده دارد که این کار میتواند در روابط دوستانه روسیه و چین که از مدتها ایالات متحده را ناراحت ساخته ،لطمه وارد نموده.افغانستان یک محل مناسب برای ایجاد مشکلات برای مخالفان ایالات متحده شمرده میشود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала