نشست در مورد استراتیژی واشنگتن در افغانستان بی نتیجه پایان یافت

© REUTERS / Jonathan ErnstUS President Donald Trump says something to reporters as he departs for travel to Poland and the upcoming G-20 summit in Germany, from the South Lawn of the White House in Washington, US, July 5, 2017.
US President Donald Trump says something to reporters as he departs for travel to Poland and the upcoming G-20 summit in Germany, from the South Lawn of the White House in Washington, US, July 5, 2017. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تاخیر در تصمیم گیری درباره استراتیژی افغانستان زمینه را برای شرکت پیمانکار نظامی بلک واتر باز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در نشستی با دستیاران ارشد خود در زمینه امنیت ملی، مجموعه ای از گزینه ها را برای راهبرد آمریکا درقبال افغانستان بررسی کرد اما درمورد اینکه نیروهای بیشتری را به طولانی ترین جنگ آمریکا اعزام کند یا خیر تصمیمی نگرفت.

نشست روز جمعه جدیدترین بخش از مجموعه گفتگوهای سطح بالا آمریکا درباره افغانستان و یک راهبرد امنیتی گسترده تر برای منطقه جنوب آسیا بود که مدتها است به علت اختلاف های داخلی با بن بست روبرو است و باعث شده است ترامپ و مشاوران امنیت ملی وی نتوانند به نتیجه ای روشن دست یابند.

سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید پس از این نشست که در کمپ دیوید در ایالت مریلند برگزار شد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: راهبردی جدید برای محافظت از منافع آمریکا در جنوب آسیا در اختیار ترامپ قرار گرفت و درباره آن گفتگو شد.

وی افزود: رئیس جمهور درحال مطالعه و بررسی گزینه های خود است و در زمان مناسب نتیجه را به مردم آمریکا ، متحدان و شرکای ما و جهان اعلام خواهد کرد.

هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا و دیگر مقامات بلند پایه در زمنیه امنیت ملی به منظور حمایت از افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان به این نشست قدم گذاشتند. آنها در نشستی که اواسط جولای برگزار شده بود بر حمایت خودشان از اعزام سه تا پنج هزار نیروی آمریکایی و ائتلافی به افغانستان تاکید کردند.
مقامات آمریکایی در مصاحبه با رویترز گفتند خروج کامل از افغانستان، حفظ وضع موجود یعنی باقی ماندن همان هشت هزار و 400 نیروی آمریکایی در افغانستان، افزایش اندک نیروهای آمریکایی یا کاهش اندک نیروها از گزینه های مطرح است.


تاخیر در تصمیم گیری درباره راهبرد افغانستان زمینه را برای اریک پرینس Erik Prince بنیانگذار شرکت پیمانکار نظامی بلک واتر و بتسی دی ووس Betsy DeVos برادر وزیر آموزش ترامپ باز کرد تا طرح قرار گرفتن مزدوران را در افغانستان به جای نیروهای آمریکایی مطرح کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала