رییس جمهور غنی از استراتژی جدید ترامپ استقبال کرد

© AP Photo / Rahmat Gul, Fileرییس جمهور غنی از استراتژی جدید ترامپ استقبال کرد
رییس جمهور غنی از استراتژی جدید ترامپ استقبال کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رییس جمهوری اسلامی افغانستان از تصمیم امریکا به عنوان یک تعهد دوام‌دار از سوی شریک بنیادی افغانستان در جنگ بین‌المللی کنونی استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، محمد اشرف غنی، رییس جمهوری اسلامی افغانستان از ملت و دولت امریکا به‌خاطر اعلام حمایت‎ ‎از تلاش‌های حکومت افغانستان برای دست‌یابی به‌خودکفایی و مبارزۀ مشترک‌ به‌‌منظور غالب‌شدن به تروریزم و رهایی منطقه از تهدید و خطرات این پدیدۀ شوم، سپاس گزاری کرد.

رییس‎ جمهور غنی گفت: "مشارکت ما قوی‌تر از هر زمان دیگر است تا بر تهدید تروریزم که گریبان‌گیر تمامی ما می‌باشد، فایق آییم. قدرت نیروهای امنیتی‌ و دفاعی ما باید به طالبان و دیگران واضح سازد که آنان قادر به پیروزی نظامی نخواهند بود. هدف صلح والا است و صلح هم‌چنان اولویت ما باقی می‎ماند".

در خبرنامه ارگ آمده است که استراتژی جدید دولت دونالد ترامپ، ظرفیت مأموریت حمایت قاطع را در امر آموزش، مشوره‌دهی و کمک به قوای امنیتی و دفاعی افغانستان افزایش خواهد داد.

تأکید مشخص این روند بر بالابردن توانایی نیروهای هوایی افغان و دوبرابر ساختن کمیت قوای خاص می باشد.
در خبرنامه همچنان آمده است — "حکومت افغانستان تلاش‌های خود را برای آوردن اصلاحات همه‌جانبه اولویت می‌دهد تا در مبارزه با فساد اداری، بالابردن مؤثریت، شفافیت و حاکمیت قانون فایق آید. تطبیق این استراتیژی به‌منظور ثبات در منطقه این فرصت را مساعد خواهد نمود تا کشورهای منطقه جهت رسیدن به‌اهداف مشترک درعرصۀ صلح و رفاه باهم کار نمایند. هم‌چنان استراتیژی متذکره راهی را برای کشورهای منطقه پیشنهاد می‌نماید تا از حمایت عناصر غیر دولتی دست بکشند".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала