ترامپ با اعلام راهبرد جدید برای افغانستان، پاکستان را هشدار داد

© AP Photo / Carolyn Kasterترامپ با اعلام راهبرد جدید برای افغانستان، پاکستان را هشدار داد
ترامپ با اعلام راهبرد جدید برای افغانستان، پاکستان را هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور دونالد ترامپ اعلام کرد که هدف اصلی راهبرد جدید دولت وی در رابطه با افغانستان اینست که از تبدیل شدن این کشور به پناهگاه امن برای جنگجویان اسلام‌گرایی که تلاش دارند بالای امریکا حمله کنند، جلوگیری به عمل آید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا در جریان سخنرانی‌اش در پایگاه نظامی فورت مایر در ویرجینیا، در حالیکه مشخص نساخت که نیروهای امریکایی تا  کدام مدت در افغانستان باقی خواهند ماند، گفت: "نیروهای ما الی پیروزی می‌جنگند". به گفته وی، صلاحیت‌های نظامیان در راستای مبارزه با تروریزم در افغانستان، گسترش خواهند یافت.

 ترامپ همچنان یادآور نشد که چه تعداد نظامیان اضافی به افغانستان فرستاده خواهد شد. قبل از این گزارش شده بود که جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا تصمیم دارد علاوه بر 8400 نظامی امریکایی، چهار هزار نظامی جدید نیز به افغانستان بفرستد.

علاوه بر این، ترامپ موضع ایالات متحده امریکا در قبال اسلام‌آباد را سخت‌تر اعلام کرد. دولت ترامپ هشدار داد که اگر پاکستان پناهگاه‌های امن شورشیان را در قلمرو این کشور از بین نبرد، امریکا کمک‌ها در بخش امنیت به این کشور را کاهش خواهد داد.

ترامپ همچنان گفت که ایالات متحده امریکا خواستار کمک هند به افغانستان، بخصوص در بخش‌های کمک اقتصادی و توسعه، می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала