سناتور روسی: امریکا بدون کمک روسیه در افغانستان کامیاب نمی‌شود

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoسناتور روسی: امریکا بدون کمک روسیه در افغانستان کامیاب نمی‌شود
سناتور روسی: امریکا بدون کمک روسیه در افغانستان کامیاب نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست کمیته بین‌المللی مجلس سنای روسیه گفته است که به نظر وی بدون حمایت روسیه و متحدینش در آسیای مرکزی دست‌یابی امریکا به نتایج قابل توجهی در مبارزه با تروریزم در افغانستان، ناممکن است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر جباروف، معاون نخست کمیته بین‌المللی مجلس سنای روسیه کامیابی امریکا در مبارزه با تروریزم در افغانستان را بدون کمک و حمایت روسیه، خیلی دشوار خوانده است، وی همچنان افزود که واشنگتن باید روابط با مقامات محلی را بهتر سازد.

قبل از این دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرده بود که صلاحیت‌های نظامیان امریکایی در افغانستان برای مبارزه با تروریزم، گسترش خواهند یافت. ترامپ همچنان اعلام کرد که ایالات متحده امریکا پس از این تعداد نظامیان امریکایی را که در عملیات علیه تروریست‌ها مصروف اند، مشخص نساخته، و در کل پلان‌های جنگی کشور را فاش نخواهد کرد.

  جباروف در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "ایالات متحده امریکا به هیچ وجه افغانستان را کنترول نمی‌کند، آنها از خود شان در آنجا حفاظت می‌کنند، آنها از نیروهای شان که در جمهوری اسلامی مستقر اند، حفاظت می‌کنند".

جباروف به این نظر است که "بدون حمایت روسیه و متحدینش در آسیای مرکزی، بعید است که ترامپ به تنهایی به چیزی در افغانستان دست یابد".

این سناتور روسی همچنان خاطر نشان ساخت که واشنگتن به روابط با رژیم حاکم در افغانستان "به شدت خراب نموده" و باید این مسئله نیز حل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала