کلینسیویچ اظهارات تیلرسون مبنی بر تهیه ارسال سلاح روسیه به طالبان را بی اساس خواند

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoکلینتویچ اظهارات تیلرسون مبنی بر تهیه ارسال سلاح روسیه به طالبان را بی اساس خواند
کلینتویچ اظهارات تیلرسون مبنی بر تهیه ارسال سلاح روسیه به طالبان را بی اساس خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرانک کلینسیویچ معاون اول شورای فدراسیون امنیت سازمان ملل به خبرنگاران گفت: اظهارات رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا مبنی بر ارسال سلاح روسیه به طالبان بی اساس است و واشنگتن تلاش دارد روسیه را با معیارهای خود اندازه گیری کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانک کلینسیویچ معاون اول شورای فدراسیون امنیت سازمان ملل به خبرنگاران گفت: اظهارات رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا مبنی بر ارسال سلاح روسیه به طالبان بی اساس است و واشنگتن تلاش دارد روسیه را با معیارهای خود اندازه گیری کند.
وزیر امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه یک بار دیگر روسیه به ارسال سلاح به طالبان که خلاف هنجارهای بین المللی می باشد متهم کرد. پیش از این وزارت امور خارجه روسهی این تهامات را بی اساس نامید.
آمریکا کمافی السابق همه را با معیارهای خود اندازه می گیرد. منطق رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا که روسیه را به تامین سلاح طالبان متهم می کند، کاملا یک جانبه است: اگر امریکایی ها در دهه 1980 در طول جنگ افغانستان و اتحاد جماهیر شوروی از هیچ گونه حمایتی حتی سلاح از مجاهدین دریغ نورزید، پس نباید روسیه را به چنین چیزی تعبیر کن که این کشور نیز با همین همین کار انجام میدهد. به گفته این سناتور، ایالات متحده به وضوح روسیه را نادیده می گیرد. وی معتقد است ، کشور امریکا در تمام اقداماتش در عرصه بین المللی بر اساس یک اصل هدایت می شود: چیزیکه برای امریکا بد است، برای روسیه خوب است. وی افزود: من از این می ترسم که اتهامات بی اساس امریکا علیه روسیه ادامه پیدا کند. ظاهرا تمام این ها را در استراتژی جدیدش در افغانستان جا داده است.
روز دوشنبه گذشته از مدتها انتظار دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا استراتژی جدید امریکا را در افغانستان اعلام کرد.ریس جمهوری آمریکا برخلاف خواسته اولیه‌اش، با خروج نظامیان آمریکایی در افغانستان مخالفت کرده و نمی‌خواهد خلاء ایجاد شده به قدرت گرفتن گروه‌های پیکارجو منجر شود. آقای ترامپ گفت: "خروج عجولانه (از افغانستان) خلایی ایجاد خواهد کرد که تروریست‌ها از جمله داعش و القاعده فورا آنرا پر خواهند کرد — همان طور که قبل از ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ اتفاق افتاد. همان طور که می‌دانید آمریکا در سال ۲۰۱۱ عجولانه و به اشتباه از عراق خارج شد. در نتیجه دستاوردهایی که به سختی به دست آورده بودیم به راحتی به دست دشمنان تروریست ما افتاد."
دونالد ترامپ همچنین ضمن حمایت از دولت افغانستان خواهان تقویت نیروهای امنیتی این کشور شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала