نیکلسن: در افغانستان هرگز شکست نخواهیم خورد

© Flickr / ResoluteSupportMediaجان نیکلسون
جان نیکلسون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان یک انتخاب ساده دارند؛ جنگ در برابر هم وطنان، کُشتن غیرنظامیان بی گناه و آوردن سختی و بدبختی را متوقف سازند

به گزارش ایپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال جان نیکلسن، فرمانده کُل نیروهای خارجی در افغانستان، در یک نشست خبری گفت ما در افغانستان هرگز شکست نخواهیم خورد؛ چرا که امنیت ملی ما به آن وابسته است.
او خطاب به طالبان گفت، این گروه به یک سازمان جنایی تبدیل شده است که بیشتر برای سود جویی، دست به قاچاق مواد مخدر، آدم ربایی و قتل مردم میزنند.
این جنرال امریکای از طالبان خواست تا سلاح های شان را به زمین بگذارند و به صلح بپوندند.

نامه طالبان به ترامپ: قوای امریکایی از افغانستان خارج شوند - اسپوتنیک افغانستان
نامه طالبان به ترامپ: قوای امریکایی از افغانستان خارج شوند

او تاکید کرد: «طالبان یک انتخاب ساده دارند؛ جنگ در برابر هم وطنان، کُشتن غیرنظامیان بی گناه و آوردن سختی و بدبختی را متوقف سازند»
نیکلسن واضیح ساخت که امریکا و ناتو در مبارزه با هراس افگنان و دشمنان افغانستان در کنار نیروهای امنیتی افغان ایستاده اند. به باور وی، طالبان نمی توانند در میدان نبرد، برنده شوند. وی گفت: «اکنون برای آنها زمان آن است که با پروسۀ صلح یکجا شوند»
این جنرال امریکایی در ادامه بیان داشت: «مردم افغانستان خواهان صلح هستند و جامعۀ بین المللی در این سفر، با شما است. این یک دید مشترک است که همه ما می توانیم با هم کار کنیم.»
وی همچنین گفت که نیروهای امریکایی و مأموریت پشتیبانی قاطع، تلاش های شان را در آموزش، مشوره و همکاری با نیروهای افغان، افزایش خواهند داد و مشاوران بیشتر از ایالات متحده و ناتو به افغانستان خواهد فرستاد.
Taliban militants stand next to the wreckage of components jettisoned by a damaged aircraft, which the militants say they had hit. - اسپوتنیک افغانستان
آیا طالبان میتوانند با امریکا مبارزه نمایند؟

نیکلسن گفت که داعش در ننگرهار سرکوب شده و ایالات متحده آنها را هر جا که باشند هدف قرار خواهد داد و اهم چنان به سرکوب القاعده ادامه خواهیم داد.
آقای نیکلسن، در مورد استراتیژی تازۀ امریکا گفت که این راهبرد بربنیاد شرایط ساخته شده است نه به اساس جدول زمانی دلخواه.
به نظر این جنرال امریکای۹۰ درصد مردم افغانستان معتقدند که بازگشت حاکمیت طالبان برای کشور بد است؛ نظریه که ما نیز با آن موافقیم.»
وی تأکید کرد: «اجازه بدهید به مردم شجاع افغانستان، که فقط می خواهند در یک کشور مسالمت آمیز زندگی کنند، بگویم که ایالات متحده، ناتو و متحدان ناتو با شما هستند و راهبردی که از سوی رییس جمهور اعلام شد، تعهد دوامدار ما را ثابت می سازد.»

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала