۷۷ میلیون دالر دیگر نیز در افغانستان به هدر رفت

© Fotolia / AlswartДоллары, перевязанные резинкой
Доллары, перевязанные резинкой - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مالیه این ادعاها را رد نموده می‌گوید که از دو سال بدینسو روند پرداخت‌های برقی را در ۹۵ درصد از گمرک‌های کشور عملی کرده است.

طبق گزارش تازۀ دفتر بازرس ویژۀ الایات متحده امریکا برای افغانستان (سیگار) بیش از ۷۷ میلیون دالر در برنامۀ برقی سازی پرداخت‌های پول در گمرک‌های افغانستان به هدر رفته است.
سیگار مینویسد که، قرار بود تا پایان سال ۲۰۱۷ با ایجاد تجهیزات پرداخت‌های برقی در گمرک‌های کشور ۷۵ درصد پرداخت‎ها به شیوۀ برقی انجام شوند.
اما با وجود عملی شدن این برنامه، تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی که هدف این برنامه بود کمتر از یک درصد پرداخت‌ها به این شیوه انجام شده اند.

وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
سیگار: غارت ده ها میلیون دالر امریکا در افغانستان

به گزارش طلوع نیوز، وزارت مالیه این ادعاها را رد نموده می‌گوید که از دو سال بدینسو روند پرداخت‌های برقی را در ۹۵ درصد از گمرک‌های کشور عملی کرده است.
نجیب الله وردک، معین گمرک‌های وزارت مالیه، در این باره گفت: «ما هر سال برنامه‌های اصلاحی داریم و هر سال آنها را تطبیق هم کرده ایم.»
او در ادامه گفت: «تقریباً دو سال قبل برنامۀ پرداخت‌های الکترونیکی را آغاز کردیم، البته همکاری تخنیکی اداره توسعۀ جهانی ایالات متحده امریکا با ما بوده و در این رابطه با ما همکاری کرده‌اند. این مقدار پولی را که اینها می‌گویند ما از آن در جریان نیستیم»
سیگار می‌نویسد که با آن که با وجود که بخش بزرگی از بودجۀ ملی از کمک‌های جهانی تمویل میشود؛ اما، نقش درآمدهای گمرکی در تمویل مصارف ملی برجسته است از همین‌رو حکومت باید برای مدیریت شفاف این درآمدها کار کند.
گزارش جدید سیگار درمورد ناتوانی نیروهای امنیتی افغانستان نادرست است - اسپوتنیک افغانستان
گزارش جدید "سیگار" درمورد ناتوانی نیروهای امنیتی افغانستان نادرست است

عتیق الله نصرت، رییس هیئت عامل اتاق تجارت و صنایع، گفت: «این هدف تعیین شده از دید سکتور خصوصی بسیار یک هدف بلند است و تطبیق آن در ده سال هم امکان پذیر نیست. یک مشکلی که وجود دارد زمانی که دونرها اهداف شان را تعیین می‌کنند با سکتور خصوصی مشوره نمی‌کنند»
قابل یاداوریست که برنامۀ برقی‌ سازی درآمد های گمرکی چهارسال پیش در چارچوب برنامۀ تجارت و درآمد ها طرح‌ ریزی شد و از سوی نهاد توسعۀ جهانی ایالات متحده امریکا تمویل شده است.
هدف این برنامه جلوگیری از حیف و میل درآمدهای گمرکی، بهبود خدمات گمرکی و ایجاد اصلاحات در روند گردآوری درآمدهای گمرک‌ها در کشور گفته شده بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала