کرزی: «استراتژی امریکا خلاف منافع ملی افغانستان است»

© Sputnik / Evgeniy Odinkov /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی
کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان می گوید که استراتژی دونالد ترامپ علیه، منافع ملی کشور است.

روسیه از طالبان پشتیبانی نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
روسیه از طالبان پشتیبانی نمی کند
کرزی در مصاحبه با آژانس "ایزوستیا" گفت: «من به شدت از ستراتیژی جدید امریکا در قبال افغانستان مخالفت دارم، چون این استراتژی خلاف منافع ملی افغانستان می باشد.  

او تاکید کرد که به شدت علیه افزایش نقش شرکت های نظامی خصوصی در مبارزات امریکا در افغانستان است. به نظر کرزی این حاکمیت ملی و قانون اساسی را نقض می کند، درگیری ها را ادامه می دهد و خونریزی ها را در افغانستان تشدید می یابد. استفاده از کمپنی های خصوصی نظامی  یک پروژه ضد افغانی است.

واکنش افغانستان به راهبرد جدید ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
واکنش افغانستان به راهبرد جدید ترامپ

قابل یاد اوریست که روز دو شنبه دونالد ترامپ استراتیژی فعالیت خود را در افغانستان اعلام نمود. رهبر امریکا از سخنرانی در مورد جوانب نظامی این استراتیژی امتناع ورزید، اما اشاره نمود که نیروهای امریکا عاجل از افغانستان خارج نمی شوند. او نقش پاکستان در افغانستان را نیز دقیق تعیین کرد و پاکستان را تهدید نمود که اگر پاکستان به حمایت تروریستها در قلمرو خود ادامه بدهد، خسارات زیاد را متقبل خواهد شد.

اهداف اساسی استراتیژی دونالد ترامپ در مورد افغانستان-عبارت از تسخیر مناطق تحت کنترول طالبان و تقویه توانائی فعالیت محاربوی اردوی افغانستان برای انجام فعالیت های مستقلانه محاربوی میباشد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала