کوریای شمالی تعداد بسیار زیاد سربازان دارد که باید تغذیه کند

© Sputnik / Iliya Pitalevکوریای شمالی تعداد بسیار زیاد سربازان دارد که باید تغذیه کند
کوریای شمالی تعداد بسیار زیاد سربازان دارد که باید تغذیه کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردم کوریای شمالی در شرایط خشکسالی که باعث تهدید گرسنگی میشود، از تحریمات نو هراس دارند. ولی رهبری کشور که مصروف پرتاب های راکتی و تشدید تشنج با واشنگتن می باشد، به شکایات مردم عادی گوش نمی کند.

جاستین ماکاری (Justin McCurry) در روزنامه «The Guardian»، چاپ انگلستان می نویسد، تحریمات و شدیدترین خشکسالی طی 20 سال اخیر باشندگان کوریای شمالی را با تهدید مصائیب و محرومیت های سنگین مواجه میکنند. ولی رهبری کشور منابع بدون آن محقر خود را در پروگرام راکتی — هستوی سرمایه گذاری میکند. در این باره اخبار سازمان ملل متحد و مردم خبر میدهند که با باشندگان این کشور در تماس می باشند.
خشکسالی که در تابستان سال روان مزارع را نابود ساخته، به آن منجر خواهد شد که پیونگ یانگ نخواهد توانست مردم خود، بشمول سربازان اردوی کوریای شمالی به تعداد یک میلیون نفر، را بطور لازم تغذیه کند.
در زمان حکمروایی کیم جونگ این سطح زندگی عده از مردم کوریای شمالی بالا رفته است، ولی بخش قابل ملاحظه جمیعت 25 میلیونی کشور مانند گذشته از نقطه نظر مقدار لازم مواد غذایی تامین نشده است. بسیاری ها نسبت تحریمات با خطر از دست دادن کار مواجه می باشند که در این باره فلمبردار فلم های مستند سینمایی جاپان ژیرو ایشیمارو (Jiro Ishimaru) که رهبری شبکه ژورنالیستان ملکی در کوریای شمالی را بردوش دارد، خبر داده است.
ایشیمارو از دفتر Asia Press در اوساکا به روزنامه Guardian معلومات چنین داد:«اول اینکه، در آنجا تعداد زیادی سربازان وجود دارند که باید تغذیه شوند». او افزود که خبرنگاران او توسط تیلفون های قاچاقی موبایل مجهز می باشند».
ایشیمارو گفت:«برعلاوه این، فساد بسیار شدید است. افسران بلندرتبه جیره سربازان را در بازارها می فروشند و از همینرو به سربازان عادی تقریباً هیچ چیز نمی ماند».
ایشیمارو در ماه جاری با چند خبرنگار خود راجع به شرایط زندگی در کوریای شمالی صحبت نموده و برای این کار به سرحد چین آمده بود. او اظهار داشت:«یکی از آنها به من معلومات داد که در کشور راجع به جنگ با امریکا صحبت میشود، ولی تعداد بسیار زیاد سربازان کوریای شمالی در وضع بد جسمانی قرار دارند و توان جنگیدن را ندارند».
ایشیمارو هراس دارد که مصروفیت پیونگ یانگ بر پرتاب های راکتی و دامن زدن به تشنج با واشنگتن به آن منجر خواهد شد که رهبری وضع مصیبت بار اتباع خود را نادیده خواهد گرفت.
او گفت:« کیم جونگ این فقط میخواهد — زور خود را نمایش دهد و نشان دهد که او و مردم — یکی هستند. در کشور معمولی مدتها قبل نسبت کمبود مواد غذایی ناآرامی ها آغاز میشدند، ولی کوریای شمالی کشور عادی نیست».
ناتوانی دولت در مورد تامین مردم توسط مواد لازم اصغری به توسعه بازار خصوصی مواد غذایی و لباس های ساخت چین منجر گردیده که مقامات نسبت به آنها با تحمل برخورد میکنند.
ایشیمارو می گوید:«مقامات این فعالیت ها را ممنوع نمی سازند، میدانند که در غیر این صورت دولت با شکست مواجه خواهد شد».
سازمان ملل متحد که از بابت امکان بروز گرسنگی و شیوع بیماری ها در شرایط خشکسالی بسیار جدی از سال 2001 نگران می باشد، پروژه کمک به کوریای شمالی را به ارزش 3،6 میلیون دالر تصویب نموده، تا کمبود جواری، برنج، کچالو و غیره محصولات مهم را جبران نماید.
روزنامه رسمی حزب حاکم کارگری کوریای شمالی Rodong Sinmun خبر داد که «مبارزه پیشگیرانه» به منظور خشکسالی فاجعه بار که قبلاً در ماه می آغاز شده، آغاز شده است.
سازمان مواد خوراکی و زراعت ملل متحد در ماه گذشته هشدار خاصی منتشر ساخته و در آن تذکر بعمل آمده که حجم محصولات نباتی در آغاز موسم تقریباً سه برابر نسبت به عین مدت سال قبل کمتر بود.
در اطلاعیه سازمان ملل متحد گفته شده:«باران های زیاد ضروری است، تا از بی حاصلی محصولات عمده در سال 2017 جلوگیری شود. اگر خشکسالی حفظ شود، وضع در عرصه امنیت مواد غذایی هنوز هم بدتر خواهد شد».
در گزارش همچنان گفته شده:« بخش اعظم جمیعت کشور تا اندازه زیادی به زراعت وابسته اند که برای آنها مواد خوراکی تامین میکند. در لحظه کنونی این امر نهایت مهم است، تا دهاقین کمک های لازم و به موقع زراعتی دریافت کنند».
رهبری سازمان ملل متحد قاطعانه مصمم است، تا به تکرار گرسنگی سال های 1990، وقتیکه طبق برخی ارزیابی ها بیش از یک میلیون باشنده کوریای شمالی از گرسنگی مردند، اجازه ندهد.
ایشیمارو در هفته گذشته شاهد آن بود که چگونه سربازان «آشکارا گرسنه» لباس های شان را در دریای یالو در نزدیک سرحد با چین می شویند. او گفت:«خشکسالی در توامیت با تحریمات در بهار سال آینده اقتصاد کوریای شمالی را در جهت خطرناک سوق خواهد کرد. آنگاه برای مردم عادی مشکلات و محرومیت های واقعی آغاز میگردند».
وقتیکه کیم و ترامپ ضربات شفاهی در مورد آزمایشات راکتی پیونگ یانگ تبادله میکنند، اطلاعات راجع به نارضایتی جامعه در مورد فعالیت های رژیم در باره ساختن سلاح هستوی منتشر میشوند.
به زودی بعد از آن که کوریای شمالی پرتاب موفقانه راکت Hwasong-14 در اواخر ماه گذشته انجام داد، یک عده مردم ولایت پهینان — پوکتو در مورد معقولیت چنین آزمنایشات ابراز شک و تردید نمودند، چون آنها میتوانند باعث فشارهای نوی بین المللی گردند.
ویب سایت The Daily NK به نقل از منابع کوریای شمالی در این باره اعلام داشته که یک عده مردم « از رژیم کیم جونگ این که پول زیادی را جهت ساختن راکت ها، نسبت به بلند بردن سطح زندگی آنها، خرج میکند، ناامید شده اند».
تحریمات نو سازمان ملل متحد که عواید حاصل از صادرات کوریای شمالی را میتوانند به اندازه سه میلیارد دالر کاهش دهند، میتوانند مصائیب و رنج های نو را به باشندگان کوریای شمالی به بار آورند.
این اقدامات میتوانند تهدید را برای مشاغل در عرصه تولید محصولات صادارتی، بشمول، معدن در موسان به بار آورند که در آن مقدار بسیار زیاد سنگ معدنی آهن استخراج میشود. ممنوعیت بر صادرات محصولات بیولوژیکی بحری بر ماهیگیران ضربه خواهد زد که اکثراً محصول شکار خود را در چین به فروش میرسانند و بدینوسیله وسایل امرار حیات شان را تامین میکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала