کناره گیری سباستین گورکا مشاور مبارزه با تروریزم قصر سفید از سمت اش

© Sputnik / Vladimir Vedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر کناره گیری سباستین گورکا مشاور مبارزه با تروریزم قصر سفید از سمت اش
کناره گیری سباستین گورکا مشاور مبارزه با تروریزم قصر سفید از سمت اش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سباستین گورکا، دستیار امنیت ملی قصر سفید که به داشتن دیدگاه‌های تندرو در مورد مسائلی نظیر مهاجرت و تروریزم شهرت داشت و دیدگاه‌هایش اختلافاتی را در داخل و خارج قصر سفید به وجود آورده بود، دولت دونالد ترامپ را ترک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، گورکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است، از سمتش استعفا کرده است. اما یک مقام قصر سفید که نامش را فاش نکرد گفت: گورکا استعفا نداده اما دیگر به سر کار خود در قصر سفید نمی‌رود.
گورکا که یک دبیر سابق پایگاه محافظه‌کار بریتبارت بوده به عنوان یک مشاور مبارزه با تروریزم با دولت ترامپ بوده است. او در خارج از شورای امنیت ملی آمریکا فعالیت داشته و مسئولیت‌های دقیق او مشخص نشده است. هرچند که یکی از حامیان سرسخت ترامپ در برنامه خبری تلویزیون بود.
گورکا از بیان دلایل کناره‌گیری‌اش از کاخ سفید خودداری کرد اما به بخش‌هایی از نامه استعفایش که روز جمعه در وب‌سایت فدرالیست منتشر شد اشاره کرد.
گورکا نوشته بود، در حال حاضر افرادی که در دولت که باید تجسم و نماینده سیاست‌های عظمت بخشی دوباره به آمریکا باشند با برخوردهایی از داخل مواجه شده و در ماه‌های اخیر به شکل نظامند برکنار شده یا جایگاهشان تضعیف شده است.
وی از سخنرانی اخیر ترامپ درباره افغانستان انتقاده کرده و نوشت: این حقیقت که تهیه و تاییدکنندگان سخنرانی ترامپ هرگونه اشاره به "اسلام رادیکال" یا "تروریزم اسلامی رادیکال" را از سخنرانی او حذف کرده‌اند نشان می‌دهد که یکی از عناصر ضروری کمپین ریاست جمهوری شما گم شده است. وی نوشت: بهترین و موثرترین راهی که با آن من می‌توانم از شما حمایت کنم در خارج از قصر سفید قرار دارد.
کناره‌گیری گورکا به دنبال برکناری استراتژیست ارشد دونالد ترامپ یعنی استیو بنن اتفاق می‌افتد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала