کوریای شمالی با وجود تمام تهدیدات امریکا راکت دیگری را آزمایش کرد

© REUTERS / KCNA /  مراجعه به بانک تصاویر کوریای شمالی با وجود تمام تهدیدات امریکا راکت دیگری را آزمایش کرد
کوریای شمالی با وجود تمام تهدیدات امریکا راکت دیگری را آزمایش کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی بار دیگر اقدام به شلیک راکت به سمت سواحل شرقی کرده است. کره جنوبی افزود، این شلیک‌های کوریای شمالی که ماهیت آن مشخص نشده با طی مسافت ۲۵۰ کیلومتر در دریای جاپان سقوط کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، وزارت دفاع کوریای جنوبی گفته است این پرتاب راکت‌ امروز (شنبه) حدود ساعت ۶:۴۹ صبح به وقت محلی شلیک شده است.
طبق گزارش یونهاپ، منطقه را برای مقابله با تحریک‌های احتمالی بیشتر از سوی کوریای شمالی زیر نظر دارد.
مقام‌های کوریای جنوبی گفته‌اند، این شلیک‌ها از محلی در استان گنگون در کوریای شمالی پرتاب شده و بعد از طی مسافتی حدود ۲۵۰ کیلومتر در دریا فرود آمده‌اند.
هزاران نفر از سربازان آمریکا و کوریای جنوبی در حال حاضر در مانور نظامی مشترکی شرکت دارند که عمدتا با شبیه سازی کامپیوتری پیش می‌رود؛ مانوری که پیونگ یانگ همواره با برگزاری آن مخالف بوده و سئول و واشنگتن را متهم کرده که در حال تمرین نظامی برای اشغال کوریای ‌شمالی‌اند.
پنتاگون: این پرتاب‌ها تهدیدی بر گوآم یا آمریکا نبود
به گزارش بی بی سی، پنتاگون نیز تایید کرده است کوریای شمالی در نخستین ساعات صبح شنبه به وقت شرق آسیا، سه راکت کوتاه‌برد به سمت سواحل جنوبی دریای کوریای پرتاب کرده است. این شلیک‌ها همزمان با برگزاری مانور مشترک نظامی میان کوریای جنوبی و آمریکا صورت گرفته است.
کوریای شمالی آزمایش‌های راکت خود را سرعت بخشیده است.
به گفته ارتش آمریکا از میان سه راکت پرتاب راکت اول و آخر ناموفق بود. راکت دوم نیز تقریبا بلافاصله بعد از شلیک منفجر شده است.
پرتاب راکت ها در یک فاصله زمانی ۳۰ دقیقه‌ای انجام شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала