هشدار شیعیان به دولت: اگر از ما محافظت ‌نکنید ما مجبور به هر کاری خواهیم شد

© Photo / دفتر محققکمیسیون حقوق بشر: حمله بر مسجد باقرالعلوم جنایت جنگی است
کمیسیون حقوق بشر: حمله بر مسجد باقرالعلوم جنایت جنگی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قربانیان حمله تروریستی اخیر به شیعیان در پایتخت افغانستان عصبانیت خود را علیه دولت کابل ابراز داشته و دولت را به کوتاهی در محافظت از آنها به رغم حملات مکرر متهم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز جمعه عوامل انتحاری و چند فرد مسلح ملبس به یونیفرم پلیس به مسجدی متعلق به شیعیان در شهر کابل در زمان برگزاری نماز حمله کرده و بیش از 40 تن را کشته و افزون بر 100 تن را زخمی کردند. بسیاری از این قربانیان این حمله تروریستی زنانی بودند که در طبقه دوم این مسجد گرفتار شدند.
بروز (شنبه) دست‌کم 30 قربانی این حمله در محوطه همان مسجد با حضور صدها تن از دوستان و اعضای خانواده آنها و دیگر عزاداران دفن شدند.
اختر حسین، یکی از حاضران در این مراسم گفت: دولت به ما اهمیتی نمی‌دهد. ما باید از دولتی که هرگز برای محافظت از ما تلاش نمی‌کند چه انتظاری داشته باشیم؟
عبدالرزاق سخا، یکی از رهبران این مسجد گفت: می‌شد جلوی این حمله را گرفت. دولت ما بخاطر این کوتاهی گناهکار است.
او گفت: بعد از درخواست‌های مکرر برای افزایش تدابیر حفاظتی دولت تنها یک مامور پلیس را برای نگهبانی از این مسجد در محل گماشت.
این در حالی است که همین یک مامور پلیس نیز به هنگام حمله تروریست‌ها کشته شد.
عزاداران مراسم تشییع قربانیان حمله روز جمعه امروز گفتند که دولت باید امنیت شیعیان را تامین کند وگرنه این مساله را خودشان به عهده خواهند گرفت.
محمد جعفر رضایی که در این حمله یکی از بستگانش کشته شد گفت: یک پوسته های بازرسی پلیس در فاصله نزدیک ما قرار دارد اما این پلیس‌ها تا زمانی که تروریست‌ها ده‌ها نفر را کشته یا زخمی کردند هیچ کاری نکردند. دولت انگار گوش‌هایش کر است پس ما مجبوریم خودمان به هر قیمتی از خود دفاع کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала