برگزاری تظاهرات " زنان خشمگین سربازها" در پاریس

© AFP 2023 / Florian Davidبرگزاری تظاهرات " زنان خشمگین سربازها" در پاریس
برگزاری تظاهرات  زنان خشمگین سربازها در پاریس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چند صد نفر از همسران نظامیان فرانسوی، در اعتراض به "شرایط اسفناک" کاری در ارتش فرانسه، تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام نیوز، این تظاهرات، روز گذشته در پاریس برگزار شد و سازماندهی آن، به عهده سازمانی به نام "زنان خشمگین سربازها" بود که حدود ۵۲۰۰ عضو دارد.
مرسده کرپن، یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات گفت برخی از نیروهای "ضد تروریزم" ارتش فرانسه، در اقامتگاه های مرطوب و آلوده به شپش و دیگر حشرات داده شده اند.
بعد از حمله تروریستی در جنوری ۲۰۱۵، دولت فرانسه بیش از ۷ هزار سرباز را مامور حفاظت از مکان های معروف و مراسم عمومی کرده است.
به گزارش رسانه های فرانسوی، جمعه شب یکی از این سربازها، خود را با شلیک گلوله کشته است.
همسران نظامی های فرانسوی، در خصوص موضوعات گوناگونی نگران هستند که یکی از مهمترین آنها، فقدان حمایت کافی از خانواده های کسانی است که از عوارض روانی ناشی از عملیات نظامی رنج می برند.
مرسده کرپن، که همسر او پس از بازگشت از افغانستان از چنین عوارضی رنج می برد، در همین ارتباط گفت: "ما خود را کاملا درمانده احساس می کنیم. نمی دانیم چطور باید با شرایطمان کنار بیاییم و از شوهرانمان حمایت کنیم."
کرپن در مصاحبه ای تلویزیونی تاکید کرد: "ما می خواهیم عدم آسایش، اضطراب و خشم خودمان را نشان بدهیم."
وی با اشاره به مشکلات خانواده های کشته شدگان ارتش فرانسه گفت که همسران برخی از این افراد، ناچار می شوند در عرض ۲ تا ۳ ماه بعد از مرگ شوهر خود، خانه های سازمانی را ترک کنند و کمک بسیار کمی از ارتش دریافت می کنند.
طبق گزارش بی بی سی، مشکلات سیستم پرداخت حقوق نظامیان فرانسوی، از دیگر موضوعات اعتراض همسران آنهاست. ناکارآمدی این سیستم، در حدی بوده که در موارد متعدد به اشتباه، به نظامیان حقوق اضافی پرداخته شده و سپس، از آنها خواسته شده تا مابه التفاوت را به ارتش بازگردانند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала