پاکستان از روسیه، چین و ترکیه کمک میخواهد

© AP Photo / K.M. Chaudaryپرچم پاكستان
پرچم پاكستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعلام استراتیژی جدید امریکا در افغانستان پاکستان را دست‌وپاچه کرده و این کشور حالا دست به دامن قدرت‌های بزرگ منطقه شده‌است

وزارت امور خارجۀ پاکستان می‌گوید که این کشور قرار است گفت‌گوهایی را در رابطه به استراتیژی ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا با کشورهای منطقه آغاز کند.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ پاکستان می‌گوید خواجه آصف وزیر خارجۀ آن کشور در هفتۀ آینده به کشورهای چین، روسیه و ترکیه سفر می‌کند.

نفیس ذکریا می‌گوید در مورد سفر وزیر خارجۀ پاکستان به این کشورها در نشست امنیت ملی آن کشور فیصله صورت گرفته‌است.

سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان هدف این سفر را ایجاد اجماع منطقه‌یی در رابطه به تامین صلح در افغانستان عنوان کرده‌است.

اما او در ضمن گفته‌است که با این سفر خواجه آصف، اسلام‌آباد می‌خواهد به امریکا نشان دهد از همکاری منطقه‌یی بهره‌مند است و کسی نمی‌تواند اراده‌اش را بالای پاکستان تحمیل کند.

با توجه به این مسئله، به نظر می‌رسد اعلام استراتیژی جدید امریکا در افغانستان پاکستان را دست‌وپاچه کرده و این کشور حالا دست به دامن قدرت‌های بزرگ منطقه شده‌است.

چین از جمله کشورهای همپیمان استراتیژیک پاکستان به حساب می‌آید که همواره از این کشور حمایت کرده و پس از اعلام استراتیژی جدید امریکا نیز پشتی‌بانی‌اش را اعلام از اسلام‌آباد کرد.

به دنبال آن‌که دونالد ترامپ پاکستان را لانۀ هراس‌افگنان خواند و امریکا هشدار داد که اگر اقدام نشود علیه پاکستان برخورد جدی صورت می‌گیرد، چین ضمن حمایت اعلام داشت که پاکستان صادقانه با هراس‌افگنان مبارزه کرده‌است.

از سوی دیگر روسیه نیز به استراتیژی جدید امریکا در افغانستان واکنش منفی داشت و باید دیده شود اقدام تازۀ پاکستان چی پی‌آمدی را در تحولات منطقوی به دنبال خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала