اسرائیل بازنده جنگ سوریه است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل
اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محافل اسرائیلی این رژیم را بازنده جنگ سوریه می دانند.

اسپوتنیک به نقل از العالم ،شبکه تلویزیونی المیادین، درباره موضع اسرائیل در برابر پیروزی های اردوی سوریه بر داعش گفت: پیامدهای دیدار بنیامین نتانیاهو صدراعظم  اسرائیل با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سوچی با عث انتقاد شدید یائیر لاپید رئیس حزب مخالف گردید. او سیاست خارجی فعلی اسرائیل در سوریه را شکست خورده میداند  و او را در این شکست متهم کرد.

ایهود یعری تحلیلگر امور عربی کانال دوم تلویزیون اسرائیل گفت: حرف بسیار تندی خواهم زد، به اعتقاد من اسرائیل شکست خورد. طرف های متعددی در جنگ داخلی در سوریه شکست خوردند، اما بازنده اصلی در بین آنها اسرائیل است. ما به این علت شکست خوردیم که هنوز هم از عقده جنگ اول لبنان رنج می بریم.

در ادامه این گزارش آمده است: به گفته تحلیلگران اسرائیلی علت ناکامی این رژیم، نگرانی از هزینه ای است که ممکن بود این رژیم در سایه موازنه بازدارندگی با محور مقاومت در سوریه و با حزب الله در لبنان، پرداخت کند و تل آویو نگران واکنش آن بود.

ایهود یعری افزود:اسرائیل می توانست وارد سوریه شود تا اوضاعی را ایجاد کند که شورشیان سوری به طور کامل کنترل منطقه جنوبی و حتی مناطق اطراف جنوب دمشق را در دست بگیرند، اما اسرائیل تمایلی برای این کار نداشت، زیرا ما از قدرت بازدارندگی می ترسیدیم.

ایال زیسر شرق شناس دانشگاه تل آویو به کانال دهم تلویزیون اسرائیل گفت: به لبنان نگاه می کنیم و می گوییم اوضاع آنجا خطرناکتر است، زیرا نصرالله صد هزار راکت در اختیار دارد و ما کاری صورت نمی دهیم. چون از واکنش او می ترسیم. او این راکت ها را در اختیار دارد و موازنه بازداندگی ایجاد کرده است و ما نمی خواهیم این موازنه را برهم بزنیم. 

گزارشگر شبکه المیادین خاطر نشان کرد: عاموس گلعاد رئیس سابق بخش سیاسی و امنیتی وزارت امنیت اسرائیل به طور خلاصه بیان کرد:داعش در حال فروپاشی در سوریه است. تهران با بغداد متحد شده است. داعش در عراق شکست خورد. بشار اسد در قدرت باقی مانده است. حزب الله با راکت ها و ایدئولوژی نابود کردن اسرائیل قدرت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала